محققان برای ساخت مصالح ساختمانی پایدار از قارچ استفاده کردند

دانشمندان ساخت مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست را با کمک قارچ انجام دادند. در این فرایند قارچ به جای فوم، الوار و پلاستیک جایگزینی ارزان و پایدار خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان با ایجاد یک روش جدید توانستند مصالح ساختمانی سبز ایجاد کنند. در روش دانشمندان قالب‌های بافتنی […]

دانشمندان ساخت مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست را با کمک قارچ انجام دادند. در این فرایند قارچ به جای فوم، الوار و پلاستیک جایگزینی ارزان و پایدار خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان با ایجاد یک روش جدید توانستند مصالح ساختمانی سبز ایجاد کنند. در روش دانشمندان قالب‌های بافتنی ریشه قارچ‌ها استفاده شده است.

پیش از این دانشمندان با کمک کامپوزیت‌های مشابه آزمایش‌هایی را انجام داده بودند. در آن آزمایش‌ها به دلیل محدودیت‌های رشد در مواد عالی امکان کاربرد گسترده وجود نداشت. دکتر جین اسکات از دانشگاه نیوکاسل و از نویسندگان این تحقیق می‌گوید: در این تحقیق ظاهر فضاهای معماری با استفاده از میسیلیوم در زمان ترکیب با مواد زیستی مورد توجه قرار گرفت.

در حال حاضر مهندسان و دانشمندان گروه تحقیقاتی لیوینگ تکست تایلز تلاش کردند تا با همکاری مرکز بیوتکنولوژی دانشگاه نیوکاسل از قالب‌های بافتنی برای چهارچوب قالب بندی استفاده کنند. در آزمایش این روش یک ساختار نمونه اولیه با نام بایونیت ساخته شد که به شکل گنبد بوده و بدون اتصالات و به صورت یکپارچه تولید شد. به گفته اسکات عملکرد مکانیکی این نمونه مورد استفاده با قالب‌های بافتنی دائمی توانستند در برابر کشش، فشرده سازی و خمش استحکام خوبی نشان دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال