محققان از قارچ برای تولید تجهیزات الکترونیکی استفاده کردند

دانشمندان برای ساخت تجهیزات الکترونیکی از نوعی قارچ استفاده کردند. آنها معتقدند این تجهیزات در اینده با استفاده از قارچ ها ساخته خواهد شد که زیست تجدید پذیر و قابل بازیافت است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان اتریشی در پژوهش اخیر خود از یک جایگزین سازگار برای ساخت دستگاههای الکترونیکی استفاده […]

دانشمندان برای ساخت تجهیزات الکترونیکی از نوعی قارچ استفاده کردند. آنها معتقدند این تجهیزات در اینده با استفاده از قارچ ها ساخته خواهد شد که زیست تجدید پذیر و قابل بازیافت است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان اتریشی در پژوهش اخیر خود از یک جایگزین سازگار برای ساخت دستگاههای الکترونیکی استفاده کردند. در پژوهش آنها قارچ به عنوان جایگزینی برای چرم و فوم که با محیط زیست نیز سازگار است، معرفی شد.

دانشمندان دانشگاه کپلر لینز در اتریش بصورت تصادفی موفق به کشف چنین کاربردی از قارچ شدند. بررسی آنها مربوط به مطالعه روی قارچ و استفاده از آن در عایق ساختمانی بود. در این میان قارچ ریشی با پوسته بیرونی سخت که از بافت نرم داخلی محافظت می کند توجه آنها را به خود جلب کرد. در بررسی این قارچ از پوسته بیرونی آن استفاده شد. این پوسته به راحتی برداشته شده و خشک میشود. محققان با خشک کردن آن یک ماده قوی و منعطف پذیر و مقاوم در مقابل حرارت بدست آوردند که تحمل آن در برابر گرما تا دمای ۲۵۰ درجه سلسیوس است. محققان امیدوارند بتوانند از این ماده به نام میسلیوترونیک در دستگاه های الکترونیکی برای برده‌ای چاپی مورد استفاده قرار بگیرد.

در حال حاضر برای ساخت بستر بردها از پلیمر استفاده میشود که به راحتی از سایر اجزا جدا نمی‌شود. از طرفی بازیافت آن نیز با مشکلاتی همراه است. اما در صورت استفاده از قارچ به عنوان بستر بردها علاوه بر تجزیه زیستی، سایر قطعات نیز براحتی جدا شده و بازیافت می شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال