محققان توانستند با کمک الکتریسیته آب‌های آلوده را پاکسازی کنند

محققان استرالیایی در روشی جدید با کمک الکتریسیته توانستند آب های آلوده را پاکسازی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه سیدنی تلاش کردند تا از الکتریسیته برای پاکسازی آبهای فاضلاب صنعتی استفاده کنند. پژوهشگران رشته شیمی و مهندسی بیو مولکولی از الکتریسیته برای پاکسازی فاضلاب حاوی الاینده های سمی استفاده […]

محققان استرالیایی در روشی جدید با کمک الکتریسیته توانستند آب های آلوده را پاکسازی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه سیدنی تلاش کردند تا از الکتریسیته برای پاکسازی آبهای فاضلاب صنعتی استفاده کنند. پژوهشگران رشته شیمی و مهندسی بیو مولکولی از الکتریسیته برای پاکسازی فاضلاب حاوی الاینده های سمی استفاده کردند. جولیا سیار لینی جانگ، از پژوهشگر این پروژه می گوید: ما در این طرح تلاش داشتیم تا آب های فاضلاب صنعتی را از آلودگی های آلی و غیر آالی پاک کنیم.

در این روش از الکترود های خاصی برای پاکسازی فاضلاب های صنعتی استفاده می شود. واکنش اکسایش-کاهش می‌تواند آلاینده های موجود در فاضلاب های صنعتی را به گازهای بی ضرر، یون ها و مواد معدنی تبدیل کنند. این پژوهشگران می گویند فرآیند بسیار قوی استفاده شده در این طرح میتواند مقاوم ترین آینده ها مانند آفت کش ها و ترکیبات آلی در صنایع را نیز پاکسازی کند.

در روش پاکسازی فاضلابهای صنعتی از هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نخواهد شد. فاضلاب به عنوان یک مشکل محیط زیستی باعث شده است تا بسیاری از صنایع برای استفاده مجدد از فاضلاب ها روش های پر هزینه ای را استفاده کنند و این موضوع تهدیدی برای این صنایع محسوب می‌شود.

سیارلینی در مورد روش پاکسازی می‌گوید: این روش اکترو شیمیایی قادر است علاوه بر صنایع داروسازی در کارخانه هایی که قوانین دشواری را در رابطه با فاضلاب رعایت می کنند نیز کاربرد داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال