صدای انفجار شهاب سنگ در صبح سال نوی میلای شهر پیتسبورگ امریکا + فیلم

درست در زمان آغاز سال جدید میلادی ساکنان شهر پیتسبورگ آمریکا صدای انفجار یک شهاب سنگ در آسمان را که قدرت آن برابر با انفجار ۳۰ تن تی ان تی بود شنیدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ساکنان شهر پیتسبورگ در پنسیلوانیا صدای یک انفجار مهیب را همزمان با آغاز سال جدید […]

درست در زمان آغاز سال جدید میلادی ساکنان شهر پیتسبورگ آمریکا صدای انفجار یک شهاب سنگ در آسمان را که قدرت آن برابر با انفجار ۳۰ تن تی ان تی بود شنیدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ساکنان شهر پیتسبورگ در پنسیلوانیا صدای یک انفجار مهیب را همزمان با آغاز سال جدید میلادی از آسمان شنیدند که نتیجه متلاشی شدن شهاب سنگ در آسمان بوده است.

روز گذشته ناسا اعلام کرد صدای انفجاری که اهالی این شهر شنیده و در رسانه های اجتماعی منتشر کرده بودند مربوط به انفجار یک شهاب سنگ بوده که قدرت آن برابر با ۳۰ تن تی ان تی بوده است. به گفته ناسا این شهاب سنگ با قطر احتمالی حدود یک متر و با سرعت بیش از ۷۲ هزار کیلومتر در ساعت به جو زمین نزدیک شده بود. این در حالی است که بسیاری از ساکنان شهر پیتسبورگ پس از این حادثه ویدیو های مختلفی را از آن منتشر کردند. حتی برخی از آنها در زمان این انفجار احساس لرزش خانه هایشان را داشتند.

در زمان این انفجار مهیب نیز سرویس ملی هواشناسی شهر پیتسبورگ توسط ماهواره زمین ثابت نقشه بردار نوری را شبیه به رعد و برق ثبت کرده است. اما با توجه به اینکه این انفجار در ساعت ۱۱:۲۰ صبح اتفاق افتاد این نور ارتباطی به فعالیت و رعد و برقی نداشته است. به گفته این سرویس ملی هواشناسی احتمالاً انفجار این شهاب سنگ در سطحی بالاتر از زمین اتفاق افتاده است.

بسیاری از ساکنین شهر پس از این رویداد تماس های زیادی را با مرکز فوریت های پلیس برقرار کردند به طوری که این مرکز مجبور شد به شهروندان در مورد عدم هیچگونه فعالیت لرزه ای یا انفجار اطمینان دهد. به گفته ناسا در صورت مساعد بودن هوا احتمالاً امکان مشاهده این گلوله آتشین در روشنایی روز در آسمان وجود داشت. همچنین اندازه آن حدود ۱۰۰ برابر ماه کامل بوده و به راحتی قابل رویت بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال