محدودیت فروش تراشه به شرکت های چینی افزایش می یابد

ایالات متحده قصد دارد تحریم های مربوط به عرضه محصولاتی مانند تراشه به چین را افزایش دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با اعمال محدودیت برای فروش به شرکت های چینی اکنون تراشه سازان ایالات متحده برای فروش به این شرکت ها باید مجوز دریافت کنند. دلیل این امر نیز اعمال محدودیت […]

ایالات متحده قصد دارد تحریم های مربوط به عرضه محصولاتی مانند تراشه به چین را افزایش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با اعمال محدودیت برای فروش به شرکت های چینی اکنون تراشه سازان ایالات متحده برای فروش به این شرکت ها باید مجوز دریافت کنند. دلیل این امر نیز اعمال محدودیت های بیشتر علیه شرکت های چینی است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال دولت بایدن تحریم ها علیه شرکت های چینی و فروش تراشه به آنها را افزایش داد. در این تحریم ها شرکت های تراشه سازی مانند اینتل و مایکروتل موظف هستند برای فروش تراشه به این شرکت ها از وزارت بازرگانی ایالات متحده مجوز دریافت کنند. همچنین دولت آمریکا چند شرکت بین المللی را نیز طی قوانین جدید از فروش تراشه به شرکت های چینی منع کرده است.

در حالی تصمیمات اخیر گرفته شده است که به گزارش ورج ایالات متحده سرمایه گذاری های خود روی صنعت نیمه هادی را افزایش داده است. طبق تصمیم بایدن مبلغ ۵۲ میلیارد دلار یارانه برای شرکت هایی که در ایالات متحده کارخانه تولید تراشه احداث کنند در نظر گرفته شده است. البته این تصمیم با مشورت رهبران کنگره و با هدف افزایش رقابت ایالات متحده و چین انجام گرفته است.

این تراشه ها در محصولاتی مانند گرافیک ها، خودروهای برقی و یا هوش مصنوعی و پروژه های وابسته به آن انجام میگیرد. اقدام ماه سفید نیز در جهت قطع دسترسی پکن به فناوری های ساخته شده در ایالات متحده و بلوغ آن در چین انجام شد. اکنون سازندگان تراشه سرمایه گذاری های چند میلیارد دلاری برای احداث کارخانه انجام داده اند. گفتنی است اینتل افتتاح کارخانه جدید ۲۰ میلیارد دلاری خود را جشن گرفت. این کارخانه اولین تاسیسات مبتنی بر بودجه یارانه ای محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال