نتایج استفاده از رمز دوم و کاهش فیشینگ در ماه گذشته

رئیس پلیس فتا ناجا استفاده از رمز دوم پویا در کاهش جرائم فیشینگ را مثبت ارزیابی کرد و گفت : میزان نرخ رشد این جرایم در ماه گذشته 55 درصد کاهش پیدا کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سردار وحید مجید در مورد کاهش پرونده های مربوط به جرائم مالی و […]

رئیس پلیس فتا ناجا استفاده از رمز دوم پویا در کاهش جرائم فیشینگ را مثبت ارزیابی کرد و گفت : میزان نرخ رشد این جرایم در ماه گذشته 55 درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سردار وحید مجید در مورد کاهش پرونده های مربوط به جرائم مالی و برداشت از حساب گفت : نرخ رشد این جرائم پس از اعمال رمز دوم پویا 55 درصد کاهش پیدا کرده است. پیش از این حدود 80 درصد از پرونده های سایبری کشور مربوط به کلاهبرداری های اینترنتی بوده که 65 درصد آن نیز به برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی تعلق داشته است .

با اجرایی شدن پرداخت های اینترنتی از طریق رمز دوم نرخ رشد این کلاهبردای ها حدود 55 درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین در استفاده از رمزهای ایستا امکان جابجایی وجوه سرقتی در حسابهایی که مالکان آنها بی اطلاع بوده اند، انجام میشد. اکنون بدون اطلاع صاحبان این حساب ها امکان این جابجایی و در نتیجه مسدود شدن حساب ها نیز وجود ندارد.

رئیس پلیس فتا اعلام کرد: با افزایش همکاری بانک مرکزی و  انجام اصلاحات در سرویس های آینده، شاهد امنیت بیشتری در سرویس های بانکداری خواهیم بود. در آینده امکان درج مبلغ در پیامک های حاوی رمز دوم پویا فراهم خواهد شد که این امر به ایمن سازی بیشتر و آگاهی مشتریان از مبالغ برداشت شده کمک خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال