تبدیل یک فلاپی‌دیسک به حافظه‌ی ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی; بازگشت فلاپی؟

احتمالا اگر شما هم از افرادی باشید که یکی از کامپیوترهای قدیمی یا به اصطلاح نفتی را داشته باشید، باید یکی از دیسک‌های فلاپی را داشته باشید و یا حداقل دیده باشید. شاید اگر امروزه بخواهیم نگاهی به این دیسک‌ها داشته باشیم، آنها را ابزاری قدیمی و غیر قابل استفاده تلقی کنیم، اما این چیزی […]

احتمالا اگر شما هم از افرادی باشید که یکی از کامپیوترهای قدیمی یا به اصطلاح نفتی را داشته باشید، باید یکی از دیسک‌های فلاپی را داشته باشید و یا حداقل دیده باشید. شاید اگر امروزه بخواهیم نگاهی به این دیسک‌ها داشته باشیم، آنها را ابزاری قدیمی و غیر قابل استفاده تلقی کنیم، اما این چیزی نیست که آقای دکتر Moddnstine که اینگونه بخواهد به آن نگاه کند و سعی کرده تا از فلاپی قدیمی خود را به یک حافظه‌ی 128 گیگابایتی تبدیل کند.

کیسی که این فرد از آن استفاده کرده نیز یک وسیله‌ی نوستالژیک است، کیس IBM Aptiva که در سال 1995 تولید و مورد استفاده‌ی مهندسین این شرکت بود حالا تنها یک قطعه‌ی اورجینال دارد و آن، کیس آن است. آقای Moddnstine سعی کرده در این کیس یک مادربورد با اندازه‌ی کارخانه‌ای micro-ATX را به همراه پردازنده‌ی Intel Core i7 6700K و یک کارت گرافیک AMD R9 390 را قرار داده و در بخش پشتی کیس نیز فلاپی‌دیسک 128 گیگابایتی خود را قرار دهد.

اما درست شدن این فلاپی‌دیسک 128 گیگابایتی دو بخش دارد که بخش اول آن خود دیسک می‌باشد که تنها نیاز به کمی تغییر دارد. بخش دوم نیز قرار دادن یک حافظه‌ی SD در زیر درب فلزی فلاپی می‌باشد که می‌تواند تمامی بخش‌های این فلاپی را نیز بپوشاند. پس از قرار گرفتن این حافظه، کار کمی فنی می‌شود و باید کارهایی همچون لحیم‌کاری و اتصال چند سیم مختلف را انجام داد. پس از قرار دادن فلاپی درون یک محفظه‌ی 5.25 اینچی و همچنین متصل کردن سیم‌ها، این فرد از یک رابط USB 3.0 برای انتقال سریع اتصالات نیز استفاده نموده تا انتقال اطلاعات بتواند با سرعتی بالا انجام گردد.

در نهایت باید یک درب پشتی نیز برای این فلاپی قرار بگیرد که البته کار چندان سختی نخواهد بود. تغییر دادن و تبدیل نمودن یک فلاپی به یک حافظه‌ی 128 گیگابایتی آنقدرها هم که تصور کنید سخت نیست و اگر با لحیم‌کاری آشنا باشید، شما نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. البته شاید انجام این کار نتواند آینده‌ی جدیدی را برای فلاپی‌ها رقم بزند، اما اینکه فردی توانسته به کمک تکنیک‌های مادینگ (Modding)، چنین کاری را انجام دهد بدون شک می‌تواند جذاب باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال