افزایش میزان تقاضا برای محصولات الکترونیکی باعث کمبود جهانی چیپ شده است

به نظر می رسد کمبود جهانی چیپ یک تهدید بزرگ برای تولیدکنندگان لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند باشد. زیرا با افزایش میزان تقاضا برای محصولات الکترونیکی در دوران شیوع ویروس کرونا، بسیاری از سازندگان با کمبود چیپ در سطح جهانی روبرو شده‌اند. این کمبود می‌تواند تولیدات بسیاری از محصولات از جمله تلویزیون ها و لپ تاپ […]

به نظر می رسد کمبود جهانی چیپ یک تهدید بزرگ برای تولیدکنندگان لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند باشد. زیرا با افزایش میزان تقاضا برای محصولات الکترونیکی در دوران شیوع ویروس کرونا، بسیاری از سازندگان با کمبود چیپ در سطح جهانی روبرو شده‌اند. این کمبود می‌تواند تولیدات بسیاری از محصولات از جمله تلویزیون ها و لپ تاپ ها و گوشی های هوشمند را با مشکل مواجه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از رویترز، کمبود جهانی چیپ در شرایط کنونی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله این دلایل می‌توان به خرید عمده توسط شرکت هواوی یا آتش سوزی در یک کارخانه چیپ سازی در ژاپن و یا قرنطینه های ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشورهای جنوب شرقی آسیا اشاره کرد. اما دلیل اصلی این مشکل می‌تواند سرمایه گذاری کم در کارخانه های تولیدکننده تراشه در شرکت های آسیایی باشد.

 این امر می‌تواند تولید چیپ ها برای گوشی های 5G، لپ تاپ ها و خودروها را با چالش مواجه کند. حقیقت این است که تقاضا برای این تراشه ها با افزایش روبرو بوده و شرکتهای تولید کننده نمی توانند این میزان تقاضا را پاسخگو باشند. این کمبود قطعات علاوه بر دستگاه های الکترونیکی اصلی شامل تراشه های مربوط به وای فای و بلوتوث نیز خواهد بود.

 این کمبود تاثیر خود را روی خودروسازهای چینی نیز گذاشته و احتمالاً این شرکتها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ با کمبود قطعه مواجه خواهند شد. برخی شرکت ها مانند NXP که تامین تراشه‌های دنیای ‌خودرو را برعهده دارد اعلام کرده کمبود شدید تراشه‌ها و همچنین افزایش هزینه های مربوط به مواد باعث افزایش قیمت محصولات شرکت شده است. همچنین مدیرعامل این کمپانی عنوان کرد با بازگشت کسب و کارها به حالت عادی بسیاری از درخواست ها به طور غیر منتظره ای افزایش داشته است. برخی معتقدند انبار کردن تعداد بالایی از تراشه ها توسط کمپانی هایی نظیر هوآوی و شیائومی نیز در این موضوع دخیل بوده است. البته این دو شرکت هم اکنون در این مورد اظهار نظری نکرده اند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال