رودهایی که سال ها قبل در مریخ جریان داشته اند

کشف آب در سطح مریخ محققان را بر آن داشته است تا با اعزام فضاپیماهایی سرنشین دار به این سیاره، اطلاعات بیش تری در این زمینه به دست آورند. به گفته کارشناسان عکس هایی که توسط  ناسا و آژانس فضایی اروپا در دسترس هستند نشان می دهند که زمانی در سیاره مریخ رودهایی جریان داشته […]

کشف آب در سطح مریخ محققان را بر آن داشته است تا با اعزام فضاپیماهایی سرنشین دار به این سیاره، اطلاعات بیش تری در این زمینه به دست آورند. به گفته کارشناسان عکس هایی که توسط  ناسا و آژانس فضایی اروپا در دسترس هستند نشان می دهند که زمانی در سیاره مریخ رودهایی جریان داشته اند و این بدان معنی است که دمای هوا به اندازه ای بوده که آب به صورت مایع در سطح سیاره وجود داشته است.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، پژوهشگران بر این باورند که در حدود ۳.۵ تا ۴ میلیارد سال قبل در سطح مریخ پر از آب بوده است و این بدان معنی است که میلیاردها سال قبل در مریخ جوی ضخیم و متراکمی وجود داشته که باعث به دام افتادن گرما می شده است. عکس منتشر شده در این رابطه اطلاعات بیش تری را در دسترس پژوهشگران قرار داده است و آن ها امیدوارند تا حداکثر 10 سال آینده بتوانند به طور مستقیم بر روی سطح سیاره آزمایشاتی انجام داده و در این رابطه اطلاعات بیش تری کسب کنند.

در عکس هایی که توسط فضاپیمای مارس اکسپرس گرفته شده می توان خاک را به گونه ای مشاهده کرد که زمانی بستر رودهای عظیمی بوده است. این رودها که نیرگال والیس نام دارند، دقیقا در جنوب خط استوای مریخ قرار دارند. امتداد این رودها به 700 کیلومتر نیز می رسد و ردی که بر روی خاک از جریان آن ها بر جای مانده است، اطلاعات زیادی را در این رابطه به محققان می دهد. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال