شاخک‌های رباتیکی می‌توانند سرطان ریه را درمان کنند

محققان نوعی ربات شاخک مانند بسیار کوچک توسعه دادند که با قابلیت تشخیص و درمان سرطان در داخل ریه‌ها حرکت می‌کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات جدید دانشمندان شامل شاخک‌های مغناطیسی با ۲.۴ میلیمتر قطر است که بسیار نرم بوده و توسط آهنرباهای موجود می‌تواند خود را همانند آناتومی بدن درآورد. […]

محققان نوعی ربات شاخک مانند بسیار کوچک توسعه دادند که با قابلیت تشخیص و درمان سرطان در داخل ریه‌ها حرکت می‌کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات جدید دانشمندان شامل شاخک‌های مغناطیسی با ۲.۴ میلیمتر قطر است که بسیار نرم بوده و توسط آهنرباهای موجود می‌تواند خود را همانند آناتومی بدن درآورد.

محققان برای استفاده از این ربات‌های کوچک آنها را از طریق لوله نازکی به نام برونکوسکوپ به درون ریه‌ها ارسال کردند. این ربات‌ها قادر هستند موقعیت و شکل خود را در زمان حرکت درون ریه گزارش داده و در صورت رسیدن به مقصد از طریق فیبر لیزری تعبیه شده کار درمان را آغاز کنند.

دانشگاه لیدز ساخت این ربات را در آزمایشگاه استورم انجام داده و توانستند آن را با موفقیت روی یک جسد آزمایش کنند. به گفته آنان شاخک‌های این رباتیک قادر است ۳۷ درصد بهتر و عمیق‌تر درون بافت بدن حرکت کرده و آسیب کمتری نیز ایجاد کند. پیتر والداستری، پروفسور و مدیر این آزمایشگاه در بیانیه‌ای در مورد این ربات گفته است: استفاده از این روش جدید انطباق آن با آناتومی بدن بوده و امکان کنترل آن از طریق نیروی مغناطیسی وجود دارد.

این تیم تحقیقاتی امیدوار است در آینده بتواند از طریق این روش سرطان ریه را به عنوان یکی از سرطان‌های دارای بیشترین مرگ و میر در جهان درمان کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال