سنگ های سطح مریخ برای پرتاب به فضا به نیروی کمتری نیاز دارند

پژوهش های جدید ستاره شناسان نشان می دهد شهاب سنگ های مریخی برای سفر به سمت زمین به نیروی کمتری نیاز دارند. این داده ها می تواند با تغییر تاریخچه مریخ شناسی اکتشافات جدیدی را در آینده ایجاد کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان موسسه کالیفرنیا در مطالعه ای با همکاری […]

پژوهش های جدید ستاره شناسان نشان می دهد شهاب سنگ های مریخی برای سفر به سمت زمین به نیروی کمتری نیاز دارند. این داده ها می تواند با تغییر تاریخچه مریخ شناسی اکتشافات جدیدی را در آینده ایجاد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان موسسه کالیفرنیا در مطالعه ای با همکاری آزمایشگاه پیشران جت ناسا تحقیقات جدیدی را در رابطه با حرکت شهاب سنگ های مریخی به سمت زمین انجام دادند. آنها با انجام شبیه سازی های کامپیوتری و استفاده از برخی فرضیات قبلی متوجه شدند ینگ های مریخی برای حرکت در فضا به نیروی کمتری نسبت به آنچه که تصور میشد نیاز دارند.

این تحقیق می تواند علت فراوانی سنگ های مریخی روی زمین را توجیه کند‌. محققان با استفاده از شبیه سازی های آزمایشگاهی تلاش کردند تا شرایط برخورد را بازسازی کنند. در این مطالعه از سنگ های پلاژیوکلاز استفاده کردند. این کانی رایج مریخی با استفاده از یک دستگاه انفجاری پیشرفته تحت فشار شدید قرار گرفت. بدین ترتیب توانستند تغییرات ایجاد شده در اثر پرتاب این سنگ ها از سطح مریخ را مشاهده و تجزیه و تحلیل کنند. به گفته محققان نیروی مورد نیاز برای پرتاب صخره های مریخی به فضا کمتر از نیرویی است که پیش از این محاسبه شده بود. با استفاده از این کشف جدید دانش ما در مورد رویدادهای برخوردی مریخ تغییر خواهد کرد و درک ما از دینامیک پرتاب نیز به چالش کشیده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال