رولز رویس: تا سال 2020 کشتی‌های باربری با قابلیت کنترل از راه دور خواهیم داشت

شرکت رولز رویس برنامه‎های خود را در رابطه با حمل و نقل رباتیک به تنها ماشین‎های لوکس محدود نمی‎کند. این شرکت حمل‎ و نقل بریتانیایی استراتژی را در رابطه با به کارگیری کشتی‎های باربری خودکار و از راه دور کنترل شده مطرح کرده است. این شرکت هم‎چنین در حال کار بر روی لنگرگاه‎های مجازی است […]

شرکت رولز رویس برنامه‎های خود را در رابطه با حمل و نقل رباتیک به تنها ماشین‎های لوکس محدود نمی‎کند. این شرکت حمل‎ و نقل بریتانیایی استراتژی را در رابطه با به کارگیری کشتی‎های باربری خودکار و از راه دور کنترل شده مطرح کرده است. این شرکت هم‎چنین در حال کار بر روی لنگرگاه‎های مجازی است که در آن خدمه‎ای که بر روی خشکی قرار دارند بتوانند هر بخشی از کشتی را با استفاده از دوربین‎های واقعیت مجازی و هواپیماهای بدون سرنشین ناظر کنترل کنند تا مشکلاتی را مشخص کنند که از عهده‎ی انسان بر نمی‎آید. بر همین اساس، شرکت رولز رویس در حال طراحی قایق‎هایی است که انسان امکان سوار شدن بر آن‎ها را نداشته باشد و خودکار باشند. به شکل تئوری، یک انسان می‎تواند چندین قایق را هدایت کند و دیگر کمبود منابع انسانی و خدمه معنایی نخواهد داشت.

به گفته‎ی این شرکت، پیش رفتن به سمت کشتی‎های بدون خدمه نوید چندین مزیت دیگر را نیز می‎دهد. دیگر نیازی به ساخت اتاق‎هایی برای استراحت خدمه و یا زندگی کردن بر روی عرشه‎ی کشتی نیست، در نتیجه این نوع کشتی‎های جای بیشتری برای حمل اجناس خواهند داشت. هم‎چنین، آن‎ها امن‎تر و کارآمدتر خواهند بود، چون بسیاری از خطاهای انسانی حذف (نیازی به اشاره به خطرات مستقیم شرایط جوی ناپایدار و دزدان دریایی نیست) و کارها ساده‎تر می‎شود. کشتی‎های رباتی ممکن است باعث کاهش تعداد شغل‎های موجود نیز شوند ولی آن‎ها به افراد اجازه می‎دهند بدون سراسیمه شدن، از راه دور کارهای پیچیده‎تری را انجام دهند.

بعضی از تئوری‎های مفهومی رولز رویس در حال حاضر بیشتر جنبه‎ی غیر واقعی دارند، ولی معنای این حرف این نیست که این اهداف و برنامه‎ها تنها در حد تئوری باشد. کشتی Stril Luna، در حال حاضر دارای یک سیستم هوشمند به اسم Unified Bridge به منظور هماهنگی بین تمامی تجهیزاتش است. هدف شرکت رولز رویس این است که اولین کشتی باربری کنترل از راه دور خود را تا سال 2020 تولید کند و در عرض دو دهه قایق‎های بدون سرنشین را بر روی آب‎های آزاد داشته باشد. شاید روزی برسد که انسان تنها به منظور لذت بردن از سفرهای دریایی روانه‎ی دریا شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال