رولز رویس با ساخت هواپیمای تمام الکترونیکی وارد صنعت هوایی خواهد شد

شرکت رولز رویس اعلام کرده قصد دارد تا هواپیمای تمام الکتریکی خود را به عنوان سریعترین هواپیمای برقی در جهان ثبت کند. این هواپیمای برقی که ACCEL نام دارد، تک سرنشین است و هیچ گونه آلودگی و یا گار سمی تولید نمیکند. سرعت این هواپیما حداکثر 480 کیلومتر بر ساعت برآورد میشود. به گزارش سرویس […]

شرکت رولز رویس اعلام کرده قصد دارد تا هواپیمای تمام الکتریکی خود را به عنوان سریعترین هواپیمای برقی در جهان ثبت کند. این هواپیمای برقی که ACCEL نام دارد، تک سرنشین است و هیچ گونه آلودگی و یا گار سمی تولید نمیکند. سرعت این هواپیما حداکثر 480 کیلومتر بر ساعت برآورد میشود.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک‌نیوز و به نقل ازNEW ATLAS ، هواپیمای جدید رولز رویس از پیشرانه ای جدید و ۳ موتور الکتریکی قدرتمند 750R استفاده خواهد کرد. این موتور ها ظرفیت 6 هزار سلول باتری را دارند و قدرت تولید شده از آنها ۱۰۰۵ اسب بخار خواهد بود. شارژ این باتری ها به گونه ایست که میتواند با یک بار شارژ یک مسافت 320 کیلومتری را بپیماید. سیستم های خنک کننده مستقیم در این هواپیما از سلول های باتری در سرعت بالا محافظت میکند.

این هواپیما محصول مشترک شرکت YASA، استارتاپ الکتروفلایت و موسسه تکنولوژی فضانوردی با همکاری رولز رویس در پروژه ACCEL خواهد بود. نظارت این پروژه نیز بر عهده وزارت اقتصاد، نیرو و استراتژیک صنعت بریتانیا قرار گرفته است. مدیر اجرایی الکتریکی این شرکت در مصاحبه ای گفته است: رونمایی از این هواپیما در آینده یک دستاورد خارق العاده خواهد بود. ما افتخار میکنیم که با رونمایی این پروژه در صف اول تکنولوژی های در حال توسعه قرار میگیریم. بدین ترتیب نقشی اساسی در انتقال اقتصاد و آینده ای بدون کربن خواهیم داشت. اگر برنامه ریزی ها درست انجام شود، سال آینده شاهد این رکورد زنی خواهیم بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال