شایعات از علاقه اپل برای خرید شرکت خودروساز مک‌لارن خبر می‌دهند

اوایل روز گذشته روزنامه‎ی بین‎المللی Financial Times گزارشی را چاپ کرد که در آن مدعی شد شرکت اپل قصد خریداری شرکت خودروسازی و تیم مسابقات فرمول یک، مک‎لارن را دارد. این اطلاعات توسط سه منبع خبری ناشناس برای این روزنامه مطرح شده‎اند. علاوه بر این، نیویورک تایمز نیز در گزارشی جداگانه تقریبا همین خبر را […]

اوایل روز گذشته روزنامه‎ی بین‎المللی Financial Times گزارشی را چاپ کرد که در آن مدعی شد شرکت اپل قصد خریداری شرکت خودروسازی و تیم مسابقات فرمول یک، مک‎لارن را دارد. این اطلاعات توسط سه منبع خبری ناشناس برای این روزنامه مطرح شده‎اند. علاوه بر این، نیویورک تایمز نیز در گزارشی جداگانه تقریبا همین خبر را داده است.

قیمت شرکت مک‎لارن چیزی بین 1.3 تا 2 میلیارد دلار ارزش‎گذاری می‎شود، اپل به دنبال این است که یا به طور کامل این شرکت را خریداری کند و یا به نحوی در یک سرمایه‎گذاری هدفمند در این شرکت برای طراحی خودروهایی بی‎مانند، درگیر شود.

گرچه، واکنش مک‎لارن در حال حاضر نسبت به این قضیه انتشار یک بیانیه‎ی رسمی است. آن‎ها گفته‎اند “ما می‎توانیم با اطمینان بگوییم که مک‎لارن در رابطه با هر گونه سرمایه‎گذاری بالقوه‎ای در حال مذاکره با اپل نیست.”

این گفته کاملا واضح است، ولی با توجه به این‎که این شرکت از فعل “حال ساده” استفاده کرده است، به این معنا می‎تواند باشد که به هرحال این دو شرکت مذاکرانی داشته‎اند، مذاکراتی که دیگر درجریان نیست. یک منبع خبری ناشناس که از برنامه‎های مک‎لارن خبر دارد حتی گفته است که “این گفته اصلا صحیح نیست. گفتگویی وجود ندارد، خبر از رخ دادن معامله‎ای نیست.” از طرف دیگر، شرکت اپل از اظهارنظر خودداری کرده است.

در هر صورت، بعد از گذشت چند سال شنیدن شایعاتی در رابطه با این‎که اپل در حال توسعه‎ی نوعی ماشین به اسم خودروی اپل (شاید از نوع خودران و یا برقی) است، که البته هرگز تایید نشده است، شاید این خبر ایجاد یک کنجکاوی جدید در افراد است که این شرکت واقعا قصد انجام چه کاری را دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال