تایرهای بدون صاف شدن با الهام از روش ناسا توسعه یافته‌اند

یک شرکت فناوری با نام اسمارت تایر در اوهایو با الهام از روش ناسا تایرهای دوچرخه‌ای را تولید کرده است که هرگز صاف نشده و می‌تواند به مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اسمارت تایر، تایرهای دوچرخه بدون هوا را پیش از این ابداع کرده بود. […]

یک شرکت فناوری با نام اسمارت تایر در اوهایو با الهام از روش ناسا تایرهای دوچرخه‌ای را تولید کرده است که هرگز صاف نشده و می‌تواند به مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اسمارت تایر، تایرهای دوچرخه بدون هوا را پیش از این ابداع کرده بود. این تایر با قابلیت عمر طولانی با مشارکت ناسا ساخته شده و در آن از روش ناسا در ساخت وسایل نقلیه سیاره نورد استفاده شده است.

تایرهای به کار گرفته شده در سیاره نوردها بدون هوا بوده و به صورت کامل توخالی هستند. علت آن نیز عدم امکان تعمیر صافی تایرها روی سطح ماه یا مریخ است.

تایرهای جدید به معنای واقعی بدون هوا نبوده بلکه در آنها هوا وجود دارد اما توخالی هستند. همچنین هوای موجود در آنها نیز تحت فشار نخواهند بود. همچنین در مرکز هر تایر یک فنر قرار داده شده که از آلیاژ نیکول تیتانیوم برای ساخت آن استفاده شده است. این آلیاژ حالت کششی لاستیک را دارد و با قرار گرفتن تحت فشار تغییر شکل داده و مجدداً به شکل اولیه خود باز می‌گردد. با کمک این ویژگی تایر جدید می‌تواند به آرامی فشرده شده و مجدداً به عقب بازگردد. علاوه بر آن یک سواری نرم را مانند تایرهای پنوماتیک به کاربر عرضه می‌کند.

این فنر در یک ماده پلی لاستیک قرار دارد که در آن دیواره‌های شفاف و آج قابل تعویض قرار گرفته اند. شرکت سازنده مدعی شد در این لاستیک جدید تنها نصف سیستم یک تایر معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین با وجود تعویض آج لاستیک در کیلومترهای طولانی لاستیک اصلی هرگز تعویض نشده و تا پایان عمر دوچرخه دوام دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال