زنده کردن خاطرات؛ ویندوز 95 را روی مرورگر ویندوز خود اجرا کنید! 

بسیاری از کاربران رایانه‌های رومیزی با پس‌زمینه‌های تکراری قدیمی (اصطلاحا پترن) خاطره دارند. در طول سال‌های اخیر مایکروسافت در ارائه نسخه‌های مختلف ویندوز رشد چشمگیری داشته و توانسته پلتفرم خود را به عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل دنیا حفظ کند. به طبع با رشد تکنولوژی، ارتقای سخت‌افزارهای رایانه و آمدن نسخه‌های جدید سیستم‌عامل، نسخه‌های قدیمی ویندوز نظیر […]

بسیاری از کاربران رایانه‌های رومیزی با پس‌زمینه‌های تکراری قدیمی (اصطلاحا پترن) خاطره دارند. در طول سال‌های اخیر مایکروسافت در ارائه نسخه‌های مختلف ویندوز رشد چشمگیری داشته و توانسته پلتفرم خود را به عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل دنیا حفظ کند. به طبع با رشد تکنولوژی، ارتقای سخت‌افزارهای رایانه و آمدن نسخه‌های جدید سیستم‌عامل، نسخه‌های قدیمی ویندوز نظیر ویندوز ایکس‌پی کمتر استفاده شده و نسخه‌های قدیمی‌تر آن یعنی ویندوز 95 که آولین نسخه از ویندوز با منوی محبوب و پرکاربرد استارت بود، استفاده نمی‌شوند و تنها خاطرات آن‌ها در ذهن کاربران باقی مانده است.

حال اگر قصد داشته باشیم برای زنده‌کردن خاطرات خود و یا هر استفاده دیگری، ویندوز 95 را روی رایانه خود اجرا کنیم، چه باید کرد؟ خصوصا حالا که دیگر سخت‌افزارها از این نسخه پشتیبانی نمی‌کنند، تکلیف چیست؟

یک برنامه‌نویس جوان اسکاتلندی به نام آندریا فولد که 19 سال سن دارد، این امکان را فراهم کرده تا بتوان ویندوز قدیمی 95 را در کامپیوترهای مدرن امروزی که آخرین نسخه ویندوز مایکروسافت یعنی ویندوز 10 را اجرا می‌کنند، آن هم در داخل مرورگر اینترنت اجرا کرده و از امکانات آن استفاده کنند.

این برنامه‌نویس جوان، برای این کار از Emscripten که کدهای زبان برنامه نویسی را به خاطر نوشتن شده ویندوز 95 به زبان جاوا، به این زبان ترجمه کرده و برای ارائه به رابط کاربری رندر می‌کند، بهره برده است. وی همچنین برای اینکه کاربر واقعا احساس کند که درون ویندوز 95 است، از Dosbox و Em-Dosbox هم استفاده کرده است. نتیجه نهایی کار آندریا این شده که هرکاربر بتواند با مرورگر مدرن و به‌روز رایانه خود، ویندوز 95 را اجرا و از آن استفاده کند.

بدیهی است که این کار تنها یه کار کوچک و سرگرم کننده بوده و قرار نیست که این نسخه جایگزین سیستم‌عامل جدید کاربران شود. گفتنی است از آنجایی که اجری کامل ویندوز 95 از این طریق کمی زمان‌بر است، نیاز به صبر کاربران خواهد داشت تا به صورت کامل بارگزاری شود.

برای این کار کافیست اینجا کلیک کرده و یا آدرس http://win95.ajf.me/ را در نوار آدرس مرورگر خود کپی کرده و کلید اینتر را بزنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال