روسیه ماهواره های غربی را هدفی قانونی برای حمله توسط این کشور اعلام کرد

یک مقام روسی اعلام کرد در حالیکه ماهواره های تجاری در جنگ اوکراین بکار گرفته می شوند، می توانند به یک هدف قانونی برای حمله توسط روسیه نیز تبدیل شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مقام روسی در سخنان خود ماهواره های غربی را به انهدام تهدید کرد. پس از این سخنان، […]

یک مقام روسی اعلام کرد در حالیکه ماهواره های تجاری در جنگ اوکراین بکار گرفته می شوند، می توانند به یک هدف قانونی برای حمله توسط روسیه نیز تبدیل شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مقام روسی در سخنان خود ماهواره های غربی را به انهدام تهدید کرد. پس از این سخنان، کاخ سفید نیز در بیانیه ای اعلام کرد در صورت نابودی هریک از ماهواره ها و حمله به زیرساخت ها، این کشور نیز جواب متقابل خواهد داد.

در جنگ روسیه علیه اوکراین، ماهواره های استارلینک نقش بسزایی در کمک به اوکراین ایفا کرده اند. البته در مورد تامین هزینه های استارلینک صحبت هایی مطرح شد که به قطع این سرویس در اوکراین منجر میشد، اما با توجه به نقش مهم خدمات استارلینک در اوکراین، قطع این خدمات از سوی اسپیس ایکس غیرممکن است. با این وجود ممکن است این خدمات از طرف روسیه و با حمله به ماهواره ها قطع شود. روسیه بصورتی تهاجمی ماهواره های غربی بالاخص استارلینک را تهدید به نابودی کرد.

طبق گزارش خبرگزاری دولت روسیه ، کنستانتین ورونتسوف ، معاون بخش کنترل تسلیحات وزارت دفاع روسیه در کمیته اول سازمان ملل عنوان کرد زیرساخت های شبه مدنی می تواند یک هدف قانون برای حملات تلافی جویانه محسوب شود.

منظور از هدف در این سخنان همان ماهواره های غربی و ماهواره های استارلینک است. این کشور پیش از این با نابودی یکی از ماهواره های خود نشان داد توانایی این کار را دارد. البته این حملات علاوه بر نابودی ماهواره خطرات بسیار دیگری مانند ایجاد زباله های فضایی را نیز بدنبال خواهد داشت.

از طرفی جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز در مصاحبه ای ، عواقب اقدام روسیه را چنین بیان کرد: هر گونه حمله به زیرساخت های ایالات متحده با پاسخی از سوی ما در خور تهدید برای زیرساخت های این کشور همراه خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال