روسیه فضانوردان ناسا را به خرابکاری در ایستگاه فضایی متهم کرد

روسیه که اخیراً تصمیم گرفته ایستگاه فضایی بین‌المللی را ترک کند فضانورد ناسا را به خرابکاری و سوراخ کردن دیوار ایستگاه فضایی متهم کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در ماه گذشته روسیه یک ماژول ناپوکا را به بین‌المللی فضایی متصل کرد که این ماژول باعث تغییر جهت این ایستگاه شد. […]

روسیه که اخیراً تصمیم گرفته ایستگاه فضایی بین‌المللی را ترک کند فضانورد ناسا را به خرابکاری و سوراخ کردن دیوار ایستگاه فضایی متهم کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در ماه گذشته روسیه یک ماژول ناپوکا را به بین‌المللی فضایی متصل کرد که این ماژول باعث تغییر جهت این ایستگاه شد. بعد از این موضوع بسیاری از منتقدان اخبار بدی را در رابطه با فعالیت های روسیه در ایستگاه فضایی بین المللی منتشر کردند. سوال اساسی مطرح شده در این مورد نیز مسئله اعتماد روسیه و همکاری ناسا با این کشور بوده است. پس از این موضوع روسیه نیز علیه ناسا اتهاماتی را مطرح کرده و گفته است برای اثبات آن نیز شواهدی عینی دارد.

خبرگزاری روسی تاس(TASS) در مورد اتهامات علیه ناسا گفته است: در سال ۲۰۱۸ یک فضانورد ناسا به نام سرنا انون-چنسلر که در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشته مشکل روحی روانی پیدا کرده و تلاش کرد تا با آسیب زدن به ماژول روسی سریعتر به زمین بازگردد. طبق اسناد منتشر شده در این گزارش چنسلر دچار بحران حاد روانی بود که به گفته این خبرگزاری اقداماتی نظیر ایجاد سوراخ در دیواره ماژول روسی را باعث شده است.

 هرچند که اتهامات منتشر شده به شواهد محکمی نیاز دارد اما به نظر می رسد خبرگزاری روسی این اتهامات را بر اساس اسناد مشخصی از یک منبع ناشناس مطرح می کند. در این اسناد آنچه که اتفاق افتاده توسط دوربینها ضبط نشده است.

در هر صورت اتفاق رخ داده برای ماژول های روسی در سال ۲۰۱۸ حقیقت داشته و پس از آن نیز آژانس فضایی روسیه اعلام کرد طبق شواهد موجود تلاش برای سوراخ کردن این موضوع صورت گرفته است.

از طرف احتمال دارد آسیب دیدگی این ماژول در اثر برخورد زباله های فضایی یا قطعات میکرو شهاب‌سنگ‌ها باشد و یا اینکه پیش از ارسال این ماژول و در زمین، حفره ای روی آن ایجاد شده باشد. و مهندسان روسی تلاش کرده باشند تا آن را بپوشانند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال