روسیه مسئول هک ماهواره های اروپایی ارائه دهنده اینترنت شناخته شد

آمریکا می گوید روسیه قبل از حمله به اوکراین ماهواره های اروپایی ارائه دهنده اینترنت شرکت KA-SAT را هک کرده بود. این اقدام روسیه باعث اختلال در ارتباط میان ارتش اوکراین شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روسیه با حمله به ماهواره های اروپایی ارائه دهنده اینترنت ارتباط ارتش اوکراین را مختل […]

آمریکا می گوید روسیه قبل از حمله به اوکراین ماهواره های اروپایی ارائه دهنده اینترنت شرکت KA-SAT را هک کرده بود. این اقدام روسیه باعث اختلال در ارتباط میان ارتش اوکراین شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روسیه با حمله به ماهواره های اروپایی ارائه دهنده اینترنت ارتباط ارتش اوکراین را مختل کرد. این شبکه پهن باند ماهواره ای به یک شرکت ارتباطات آمریکایی به نام Viasat تعلق داشته است. شبکه KA-SAT نیز درست در روز آغاز حملات روسیه به اوکراین دچار اختلال شد. Viasat نیز پس از آن از تاثیر حمله سایبری و ایجاد قطعی هایی خبر داده بود. البته تحقیقات آژانس امنیت ملی در این زمینه ادامه دارد. اما هنوز گزارشی در این رابطه منتشر نکرده است. واشنگتن پست اعلام کرد برخی منابع ناشناس از احتمال وجود روسیه در پشت این حملات خبر دادند.

طبق آنچه مسئولان شرکت Viasat اعلام کردند حملات مورد نظر از طریق پایانه‌های ماهواره‌ای مدیریت شدند و تنها کاربران شبکه KA-SAT دچار اختلال شدند. شبکه مورد نظر نیز از یک ماهواره فرانسوی تهیه شده بود. پس از آن نیز آژانس امنیت سایبری و اداره تحقیقات فدرال در مورد حمله احتمالی به امریکا و شبکه های بین المللی هشدار دادند.

دولت ایالات متحده پس از تحریم های مسکو به زیرساخت های شبکه های بین المللی اعلام کرد ممکن است دولت روسیه به دنبال ایجاد حملات سایبری باشد. پس از آن وزارت دادگستری آمریکا نیز اعلام کرد اسنادی به دست آورده که نشان می دهد ۴ فرد وابسته به مسکو طی حضور در کمپین سایبری پیچیده قصد داشتند به شرکت ها و سازمان های دولتی این کشور حمله کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال