خشم آمریکا از ارسال موشک ضدماهواره روسیه

روسیه موشک جدید خود را برای بیرون اوردن ماهواره های در مدار امتحان کرده است. این موضوع توسط نیروی فضایی آمریکا ردیابی و خشم این سازمان را برانگیخته است. فرماندهی نیروی فضایی آمریکا از طرح شکایت رسمی از روسیه خبر داده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از NewAtlas، […]

روسیه موشک جدید خود را برای بیرون اوردن ماهواره های در مدار امتحان کرده است. این موضوع توسط نیروی فضایی آمریکا ردیابی و خشم این سازمان را برانگیخته است. فرماندهی نیروی فضایی آمریکا از طرح شکایت رسمی از روسیه خبر داده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از NewAtlas، نیروی فضایی آمریکا از کشف یک موشک ضدماهواره متعلق به کشور روسیه خبر داده است. این موشک که ASAT نام دارد توسط روسیه و با هدف کشف ماهواره های موجو.د در مدار زیرین زمین به فضا پرتاب شده است.

موشک های ضدماهواره همیشه و در طول سالیان گذشته وجود داشته و هدف آنها از بین بردن ماهواره های نظامی و یا از بین بردن ماهواره هایی که خطر سقوط در مناطق پرجمعیت را داشته اند، بوده است. هر چند که این گونه ماهواره کاربری زیادی ندارند زیرا ممکن است مورد هدف تلافی جویانه قرار بگیرند. اما چیزی که باعث محکوم کردن ماهواره روسی شده است، نوع ماهوراه پرتابی بوده است. این ماهوراه از نوع صعود مستقیم بوده بدین معنی که بطور مستقیم از زمین و یا از هواپیما و برای قطع مسیر ماهواره هدف پرتاب شده است.

پرتاب موشک روسی دقیقا پس از ارسال ماهواره مربوط به موشک سایوز آمریکا انجام شده است. فرمانده نیروی فضایی آمریکا معتقد است این عمل برای از بین بردن آن با یک انفجار، ضربه مستقیم، لیزر، اختلال و از کار اندازی رادیویی این ماهواره در آینده انجام گرفته است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال