روسیه پیشنهاد فضاپیمای مستقل به فضانوردان اروپایی داده است

مدیر سازمان فضایی روسیه طی راهکاری به سازمان فضایی اروپا پیشنهاد داده تا از فضاپیمای سایوز برای پرتاب فضانوردان خود استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی بیانیه‌ای که فضانوردان اروپایی هفته گذشته بابت وسیله حمل و نقل مستقل برای پرتاب به فضا منتشر کرده بودند اکنون دیمیتری راگوزین مدیر روسکاسموس […]

مدیر سازمان فضایی روسیه طی راهکاری به سازمان فضایی اروپا پیشنهاد داده تا از فضاپیمای سایوز برای پرتاب فضانوردان خود استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی بیانیه‌ای که فضانوردان اروپایی هفته گذشته بابت وسیله حمل و نقل مستقل برای پرتاب به فضا منتشر کرده بودند اکنون دیمیتری راگوزین مدیر روسکاسموس سازمان فضایی روسیه طی پیشنهادی در مجموعه ای از ۳ توئیت به اروپا پیشنهاد داده تا برای ارسال فضانوردان به فضا از فضاپیمای سایوز روسیه استفاده کنند.

 وی اضافه کرد امکان استفاده از نسخه باربری موشک سایوز که هم اکنون در پایگاه فضایی اروپا در فرانسه قرار دارد وجود خواهد داشت و این فضاپیمای روسی می‌تواند از این مکان پرتاب شود. در سه توییت راگوزین آمده است: زمینه ها و مسیرهای جدیدی برای همکاری روسیه و اروپا مهیا شده است. پروژه پیشنهادی می‌تواند استفاده از مجتمع پرتاب سایوز در فرانسه و صدور مجوز برای پروازهای سرنشین دار باشد. در صورت توانایی اختصاصی فضانوردان اروپایی برای رسیدن به ایستگاه بین المللی می توان پس از آموزش توسط متخصصان روسی از یک نسخه کاملاً عیب زدایی شده از فضاپیمای سایوز در پایگاه فضایی فرانسه به عنوان ایده برجسته استفاده کرد. از طرفی میلیاردها یورو برای مالیات دهندگان اروپایی صرفه‌جویی خواهد شد. همچنین برنامه پیوستن اروپا به قدرت های فضایی نیز امکان‌پذیر می‌شود.

این در حالیست که روسیه در آستانه تهاجم به اکراین قرار دارد و این می تواند یک تهدید بزرگ برای اروپا محسوب شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال