کشور روسیه رتبه اول تولید زباله‌های فضایی در مدار زمین

در حال حاضر کشور روسیه بیشترین تولید کننده زباله های فضایی در جهان محسوب می شود. روسیه با داشتن 14 هزار زباله فضایی در مدار زمین رتبه اول در تولید زباله در فضا را در اختیار دارد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، تولید زباله در فضا همزمان با آغاز فعالیت های انسان […]

در حال حاضر کشور روسیه بیشترین تولید کننده زباله های فضایی در جهان محسوب می شود. روسیه با داشتن 14 هزار زباله فضایی در مدار زمین رتبه اول در تولید زباله در فضا را در اختیار دارد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، تولید زباله در فضا همزمان با آغاز فعالیت های انسان در فضا در حال چیشرفت است و اکنون این روند سرعت بیشتری پیدا کرده است. آمارهای اینفوگرفیک نشان می دهد که زباله های فضایی در مدار زمین به سرعت در حال افزایش است. در میان کشورهایی که به صنعت فضایی دسترسی دارند روسیه با داشتن 14 هزار و 403 تکه زباله فضایی در مدار زمین بیتشرین تولید کننده زباله محسوب می شود. پس از آن آمریکا با 8 هزار و 734 تکه دومین کشور آلوده کننده فضا محسوب می شود. پس از آن نیز چین و فرانسه قرار دارند.

سرعت افزایش تولید زباله در فضا در دوسال گذشته دو برابر شده است. داده های اینفوگرافیک وجود 30 هزار قطعه قطعه زباله که در اثر ملاشی شدن ماهواره ها و موشک ها بوجود آمده اند. این قطعات که با سرعتی برابر با 16 هزار کیلوتر در حرکت هستند می توانند به عنوان تهدیدی برای ماهواره های موجود در مدار زمین باشند. شرکت  RS Componentsکه در زمینه زباله های فضایی تحقیق می کند می گوید: در سال 2018 کشور آمریکا تنها با تولید 4 هزار و 37 قطعه زباله در فضا در یکسال عنوان بیشترین تولید کننده زباله در فضا را در اختیار دارد. مدتی است که اقداماتی برای پاکسازی فضا صورت گرفته اما تا آن زمان روند تولید زباله با سرعت بیشتری رشد خواهد کرد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال