روسیه به دنبال ساخت ایستگاه فضایی مخصوص به خود

سازمان فضایی روسیه قصد دارد ایستگاه فضایی آینده خود را به نام راس راه اندازی کند. این سازمان اخیرا از ماکت این ایستگاه فضایی نیز رونمایی کرده است.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روسیه قصد دارد طی سال های آینده ایستگاه فضایی بین المللی را ترک کند. این کشور پس از حمله […]

سازمان فضایی روسیه قصد دارد ایستگاه فضایی آینده خود را به نام راس راه اندازی کند. این سازمان اخیرا از ماکت این ایستگاه فضایی نیز رونمایی کرده است.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روسیه قصد دارد طی سال های آینده ایستگاه فضایی بین المللی را ترک کند. این کشور پس از حمله به اوکراین و ایجاد تحریم های مختلف اکنون تصمیم گرفته است تا ایستگاه فضایی آینده خود را بسازد. به همین دلیل روسکاسموس مدلس از ایستگاه فضایی آینده این کشور را به اشتراک گذاشته است که به گفته رسانه های دولتی روسیه نام آن راس است.

 قرار است ایستگاه فضایی جدید روسیه طی دو مرحله راه‌اندازی شود که ساخت مراحل اولیه آن با چهار ماژول آغاز خواهد شد. سپس با یک پلتفرم خدماتی دو ماژول دیگر نیز به آن اضافه می شود. در این ایستگاه بین المللی چهار فضانورد اقامت خواهند داشت که به صورت چرخشی تعویض خواهند شد. گزارش های منتشر شده نشان می‌دهد روسی میتواند با کمک این ایستگاه فضایی نظارت بهتری بر زمین داشته باشد. روسکاسموس جزئیات بیشتری در مورد راس منتشر نکرده است و هنوز مشخص نیست چه زمانی ایستگاه فضایی ساخته و پرتاب خواهد شد.

طبق ادعای رسانه های دولتی روسیه این پروژه در فاز اول طی سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ راه‌اندازی خواهد شد و فاز دوم راه اندازی آن بین سالهای 2030 تا 2035 خواهد بود. بنابراین بین خروج روسیه از ایستگاه فضایی بین المللی و استقرار ایستگاه بین‌المللی جدید این کشور در مدار زمین فاصله زیادی خواهد بود.

طبق اعلام روسکاسموس، روسیه در واکنش به تحریم های غرب خروج خود از ایستگاه فضایی بین المللی را در ماه ژوییه اعلام کرده بود. در صورت عملی شدن این اقدام، روسیه پس از دو دهه حضور مشترک با آمریکا در ایستگاه فضایی بین المللی به این همکاری پایان خواهد داد. این کشور همچنین اعلام کرد به تعهدات خود تا پایان سال ۲۰۲۴ متعهد است و پس از آن این همکاری به طور کامل پایان می یابد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال