دولت روسیه با موفقیت اینترنت روسیه را از اینترنت جهانی جدا کرد

دولت روسیه در چندین آزمایش گذشته توانست با موفقیت اینترنت این کشور را از اینترنت جهانی جدا کند. این آزمایشات که با کمک آژانس های دولت روسیه، کمپانی های اینترنتی روسیه و شرکت های ارائه دهنده اینترنت در این کشور انجام شد، توانست اینترنت ملی روسیه با نام RuNet را بدون اتصال به سیستم DNS […]

دولت روسیه در چندین آزمایش گذشته توانست با موفقیت اینترنت این کشور را از اینترنت جهانی جدا کند. این آزمایشات که با کمک آژانس های دولت روسیه، کمپانی های اینترنتی روسیه و شرکت های ارائه دهنده اینترنت در این کشور انجام شد، توانست اینترنت ملی روسیه با نام RuNet را بدون اتصال به سیستم DNS برقرار کند. در این آزمایش شبکه ملی اینترنت روسیه به بزرگترین اینترانت دنیا تبدیل شد. نتیجه آن نیز در سال جدید میلادی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز و به نقل از ZDNet، دولت روسیه جزئیات بیشتری از این آزمایش فاش نکرده است. الکسی سوکولوف (Alexei Sokolov) وزیر توسعه دیجیتال روسیه با ابراز موفقیت آمیز بودن این آزمایشات بیان کرد که اکنون دولت روسیه و اپراتورهای مخابراتی در این کشور آماده پاسخ دهی به تهدیدات احتمالی از طریق اتحاد شبکه مخابراتی و اینترنت ملی خواهند بود. این اتفاق نتیجه سالها تلاش و برنامه ریزی همچنین تغییر در زیرساخت های سخت افزاری مخابرات این کشور بوده است.

این آزمایشات زودتر از زمان تصویب قانون اینترنت حکومتی انجام گرفت. این قانون به دولت روسیه اجازه میدهد تا اینترنت ملی این کشور را بنا به مصلحت از اینترنت جهانی جدا کند. بدین ترتیب کلیه اپراتورها موظف هستند تا ترافیک اینترنت را از نقاط تحت نظارت دولت عبور دهند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال