روسیه از قوی ترین رایانه کوانتومی این کشور رونمایی کرد

روسیه از قویترین کامپیوتر کوانتومی ساخته شده توسط دانشمندان این کشور رونمایی کرد. این رایانه قویترین رایانه کوانتومی در روسیه محسوب میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق ادعای دانشمندان روسی رایانه ساخته شده قویترین رایانه در تاریخ بین کشور است و در مقابل رییس جمهور این کشور به نمایش درآمد. در […]

روسیه از قویترین کامپیوتر کوانتومی ساخته شده توسط دانشمندان این کشور رونمایی کرد. این رایانه قویترین رایانه کوانتومی در روسیه محسوب میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق ادعای دانشمندان روسی رایانه ساخته شده قویترین رایانه در تاریخ بین کشور است و در مقابل رییس جمهور این کشور به نمایش درآمد. در این بین برخی کارشناسان غربی چنین سیستمی را غیر واقعی دانسته و اعلام کردند کامپیوتر ساخته شده قادر به شکستن کدهای رمزگذاری شده کنونی نخواهد بود.

طبق گزارش های منتشر شده رایانه ساخته شده روسی دارای ۱۶ کیوبیت قدرت است و در مقابل سیستم های شرکت هوایی نظیر IBM و DWave چندان قدرتمند محسوب نمیشود. پیش از این نیز در گزارشاتی اعلام شده بود گوگل مدعی است رایانه کوانتومی این شرکت با نام سیکامور تنها ظرف چند ثانیه می تواند محاسبات پیچیده را انجام دهد. رایانه کوانتومی گوگل دارای قدرت ۵۳ کیوبیت است. رایانه کوانتومی ای بی ام نیز با قدرت بیش از ۱۰۰ کیوبیت توانست یک ابررایانه را در محاسبات پیچیده ریاضی پشت سر بگذارد.

نوع خاصی از رمزگذاری وجود دارد که ممکن است توسط رایانه های کوانتومی شکسته شود. البته هنوز هیچ کامپیوتر کوانتومی ای نتوانسته به این مرحله از قدرت برسد. این رمزگذاری با نام RSA نیاز به قدرت بیش از ۱۰ هزار کیوبیت دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال