روسیه در تانک های جنگی از تراشه ماشین ظرفشویی استفاده می کند

روسیه پس از آغاز جنگ با اوکراین و تحریم های انجام گرفته علیه این کشور با کمبود تراشه مواجه شد و اکنون مجبور است در تانک های جنگی خود از تراشه های ماشین ظرفشویی و یخچال استفاده کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روسیه به دلیل کمبود تراشه استفاده از تراشه های […]

روسیه پس از آغاز جنگ با اوکراین و تحریم های انجام گرفته علیه این کشور با کمبود تراشه مواجه شد و اکنون مجبور است در تانک های جنگی خود از تراشه های ماشین ظرفشویی و یخچال استفاده کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روسیه به دلیل کمبود تراشه استفاده از تراشه های لوازم خانگی را در تجهیزات جنگی خود آغاز کرده است. جینا ریموندو وزیر بازرگانی ایالات متحده چنین نقل قول هایی را از زبان مقامات اوکراینی مدعی شده است. وی می‌گوید در تانک های روسی از تراشه های نیمه هادی لوازم خانگی مانند ماشین ظرفشویی یا یخچال استفاده می شود. دلیل این موضوع نیز تحریم های بین المللی علیه روسیه است که این کشور را مجبور کرد تا این قطعات را به عنوان جایگزین در تجهیزات نظامی خود استفاده کند.

به گفته ریموندو صادرات صنعت فناوری ایالات متحده از زمان آغاز جنگ تا کنون ۷۰ درصد کاهش داشته است. همچنین عرضه قطعات آمریکایی نیز به این کشور حدود ۸۵ درصد کاهش یافت. به گفته مقامات ایالات متحده این تحریم ها باعث ضعف حملات روسیه شده است.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین تا کنون بسیاری از شرکت‌های فناوری نظیر اینتل و AMD به دستور دولت ایالات متحده در تحریم کشور روسیه شرکت کردند. به همین دلیل فروش تراشه نیز به این کشور انجام نمی گیرد. از طرفی روسیه نیز با هدف کاهش قدرت تحریم های غربی تولید تراشه در داخل کشور خود را آغاز کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال