روسیه برای دفاع از پایگاه های خود در دریا از دلفین های آموزش دیده استفاده می کند

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد روسیه در جنگ با اوکراین با هدف دفاع از پایگاه های خود در دریا از دلفین ها استفاده کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از گزارش نشریه USNI News بررسی تصاویر ماهواره ای نشان می دهد نیروی دریایی روسیه در جنگ با اوکراین در […]

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد روسیه در جنگ با اوکراین با هدف دفاع از پایگاه های خود در دریا از دلفین ها استفاده کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از گزارش نشریه USNI News بررسی تصاویر ماهواره ای نشان می دهد نیروی دریایی روسیه در جنگ با اوکراین در بخش بندر سواستوپول محلی را برای دلفین ها راه‌اندازی کرده است. در این گزارش آمده روسیه این دو مکان مخصوص را در ماه فوریه و همزمان با آغاز جنگ در نظر گرفته است.

قرار گیری دلفین ها در سواستوپول به عنوان مهمترین پایگاه نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه نشان می دهد این دلفین ها با هدف دفاع از پایگاه های این کشور در برابر اوکراین آموزش های خاصی را دیده اند. پیش از این نیز شایعات بسیاری در مورد آموزش پستانداران دریایی توسط ایالات متحده و روسیه برای وظایف دفاعی منتشر شده بود.

 اکنون عکس های ماهواره ای از این بندر نشان می دهد با وجود عدم دسترسی موشکهای اوکراینی به این بخش اما نیروی دریایی روسیه زیردریایی هایی را در این مکان قرار داده است که می تواند کاملاً آسیب پذیر باشد. طبق گزارش USNI روسیه علاوه بر دلفین ها از نهنگ های سفید و فوک های آموزش دیده نیز در قطب شمال استفاده می کند. پیش از این در سال ۲۰۱۹ یک نهنگ سفید آموزش دیده مربوط به نیروی دریایی روسیه در شمال نروژ پیدا شده بود که نشان میداد روسیه برنامه جاسوسی خود را از طریق این نهنگ های آموزش دیده و مقاوم در برابر سرما انجام می دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال