روسیه تا سال ۲۰۲۸ در ایستگاه فضایی بین المللی حضور دارد

پس از گذشت مدت کوتاهی از آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین مقامات فضایی این کشور اعلام کردند احتمالاً روسیه تنها تا سال ۲۰۲۴ در ایستگاه فضایی بین المللی حضور دارد و این کشور قصد دارد پایگاه خود را در مدار پایین زمین ایجاد کند. اما مقامات ناسا به نقل از مقامات فضایی روسیه اعلام […]

پس از گذشت مدت کوتاهی از آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین مقامات فضایی این کشور اعلام کردند احتمالاً روسیه تنها تا سال ۲۰۲۴ در ایستگاه فضایی بین المللی حضور دارد و این کشور قصد دارد پایگاه خود را در مدار پایین زمین ایجاد کند. اما مقامات ناسا به نقل از مقامات فضایی روسیه اعلام کردند این کشور تا سال ۲۰۲۸ در ایستگاه فضایی حضور خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایستگاه فضایی بین المللی دارای شرکایی از کشورهای مختلف است که با یکدیگر متعهد شده‌اند تا برای توسعه این ایستگاه فعالیت کنند. عمر این ایستگاه فضایی اکنون بیش از ۲۲ سال است و محققان با هدف کمک به زندگی بشریت تحقیقات پیشرفته ای را در زمینه ریز گرانش در آن انجام دادند.

کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، ژاپن، کانادا و کشورهای آژانس فضایی اروپا قصد دارند از فعالیت های ایستگاه فضایی تا سال ۲۰۳۰ حمایت کنند. همچنین روسیه نیز اعلام کرد فعالیتهای ایستگاه را تا سال ۲۰۲۸ حمایت می کند‌.

رابین گاتنر، مدیر بخش ایستگاه فضایی بین‌المللی در ناسا اعلام کرد ایستگاه فضایی بین المللی طی همکاری با شرکای خود هدف مشترکی در پیشبرد علم و اکتشاف دنبال می کند. با تمدید زمان حضور در این پلتفرم شگفت‌انگیز امکان خواهیم داشت که از مزایای دو دهه آزمایش و فناوری بهره مند شده و اکتشافات دیگری را نیز در آینده انجام دهیم.

محققان ساکن در ایستگاه فضایی بین المللی به نوعی نمایندگان محققین زمین هستند که تاکنون توانسته اند حدود ۳۳۰۰ آزمایش را در زمینه ریز گرانش انجام دهند. این ایستگاه اکنون در دهه سوم فعالیت خود قرار دارد و می‌تواند نتایج مربوط به دهه ها فعالیت خود را در این چند سال اخیر به حداکثر برساند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال