فضانوردان روس قطعاتی از ایستگاه فضایی را در فضا رها کردند

فضانوردان روسی در پیاده روی اخیر خود بهش های فرسوده ایستگاه فضایی بین المللی را در فضا رهاسازی کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دو فضانورد روسی اخیرا یک پیاده روی فضایی به مدت ۶ ساعت در خارج از ایستگاه فضایی داشتند که طی آن سه دستگاه غیرضروری را رهاسازی کرده و […]

فضانوردان روسی در پیاده روی اخیر خود بهش های فرسوده ایستگاه فضایی بین المللی را در فضا رهاسازی کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دو فضانورد روسی اخیرا یک پیاده روی فضایی به مدت ۶ ساعت در خارج از ایستگاه فضایی داشتند که طی آن سه دستگاه غیرضروری را رهاسازی کرده و فضای بیرون را پاکسازی کردند.این دو فضانورد. متعلق به سازمان فضایی روسماسموس با خروج از ماژول پویسک ایستگاه فضایی پیاده روی فضایی را همراه با رهاسازی یک سخت افزار انجام دادند. این وسیله مربوط به یک آزمایش برخورد ریز شهاب سنگ بود که از سالها پیش تاکنون در بیرون ایستگاه نصب شده بود. همچنین آنها در این پیاده روی پایه جدید مربوط به تجهیزات تله متریک را نیز نصب کردند.

این فضانوردان حین انجام کار تصاویری نیز از آنتن در ماژول زیوزدا با وضوح بالا به ثبت رساندند. در نهایت نیز این پیاده روی فضایی با تمیز کردن پنجره های این ماژول و بازیابی یک آزمایش علمی نهایی که بسته بندی یک نمونه زیستی بود به پایان بردند.

این دو فضانورد همچنین اقداماتی را برای تغییر مسیر کابل ها و قطع یک فرستنده تله متری انجام دادند. همچنین یک قطعه سخت افزاری مربوط به آزمایش های لرزه ای زمین نیز جداسازی شد. تمامی قطعات پس از جداسازی به سمت دریا پرتاب شدند تا در نهایت در جو زمین سوخته و از بین بروند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال