شرکت روسی راداری برای شناسایی ترمینال های استارلینک ساخت

یک شرکت سازنده سلاح های روسی به نام Sestroretsk اعلام کرد رادار ساخته شده توسط این شرکت می تواند ترمینال های مربوط به یرویس اینترنت استارلینک را از فاصله ده کیلومتری شناسایی کند. طبق ادعای این شرکت آزمایش این رادار نیز در میدان جنگ انجام خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

یک شرکت سازنده سلاح های روسی به نام Sestroretsk اعلام کرد رادار ساخته شده توسط این شرکت می تواند ترمینال های مربوط به یرویس اینترنت استارلینک را از فاصله ده کیلومتری شناسایی کند. طبق ادعای این شرکت آزمایش این رادار نیز در میدان جنگ انجام خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت سازنده سلاح روسی اعلام کرد راداری برای شناسایی ترمینال های استارلینک ساخته است. این رادار می تواند ترمینال ها را از فاصله ۱۰ کیلومتری تشخیص دهد. همچنین این شرکت قصد دارد از رادار خود در جنگ با اوکراین استفاده کند. اینترنت استارلینک طبق تقاضای مقامات اوکراینی از زمان آغاز جنگ در اختیار این کشور قرار گرفته است.

با وجود تهدیدهای ماسک مبنی بر قطع این سرویس و هزینه های بالای آن در اوکراین، همچنان نیروهای نظامی و شهروندان اوکراینی در حال استفاده از این سرویس هستند. اسپیس ایکس اعلام کرد هزینه اینترنت ارایه شده به اوکراین در سال جاری حدود ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

این سرویس در اوکراین رایگان نیست و کاربران در حال پرداخت اشتراک ماهیانه آن هستند. با این وجود ایلان ماسک اعلام کرد اگر سال آینده پنتاگون هزینه را پرداخت نکند حدود ۳۸۰ میلیون برای فعال داشتن این سرویس در اوکراین هزینه خواهد شد. اگر چه این سرویس برای اوکراین الزامی است اما ممکن است ارائه آن با خطراتی همراه شود.

طبق گزارش نوت بوک چک، شرکت روسی مدعی است رادار آنها می تواند با استفاده از الگوریتم ها در کمتر از ۱۵ دقیقه ترمینال ها را شناسایی کند. دقت این رادار ۶۰ متر است و امکان نصب روی شاسی خودرو را خواهد داشت. برای تامین انرژی نیز از برق خودرو کمک می گیرد. موقعیت مکانی ترمینال ها توسط این رادار در یک رابط گرافیکی عرضه می‌شود و می‌تواند به‌صورت جهت‌گیری بصری آن را مشاهده کرد.

البته ممکن است ادعاهای این شرکت روسی حقیقت نداشته باشد. زیرا در شرایط جنگی هر دو طرف میتوانند ادعاهای بی اساس مطرح کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال