ادامه حملات هکرهای روسی ؛ این بار سازمان های ورزشی

مایکروسافت مدعی شده است که در چند روز اخیر حملاتی را از جانب یک گروه هکر روسی ردیابی کرده و حتی توانسته جلوی برخی از این حملات را نیز بگیرد. این گروه که استرونتیوم نام دارد ، سازمان های ورزشی و مراکز مبارزه با دوپینگ را هدف قرار داده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

مایکروسافت مدعی شده است که در چند روز اخیر حملاتی را از جانب یک گروه هکر روسی ردیابی کرده و حتی توانسته جلوی برخی از این حملات را نیز بگیرد. این گروه که استرونتیوم نام دارد ، سازمان های ورزشی و مراکز مبارزه با دوپینگ را هدف قرار داده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز و به نقل از Reuters ، این گروه که به دولت روسیه نیز وابسته است تاکنون توانسته حملاتی را علیه 16 سازمان بین المللی و مبارزه با دوپینگ در سراسر جهان انجام دهد که بسیاری از این حملات نیز با موفقیت همراه بوده است.

پس از ردیابی مایکروسافت ، بسیاری از شرکت های مورد حمله از این موضوع باخبر شده اند . اگر چه بسیاری از این حملات با شکست مواجه شده اند اما این گروه هکری توانسته عملیات های موفقی نیز داشته باشد. به گفته مایکروسافت ، هکرهای استرونتیوم پیش از این حملات سایبری بسیاری را علیه سازمان های ورزشی انجام داده بود. طی این حملات سوابق پزشکی و ایمیل های محرمانه این سازمان ها را منتشر کرد.

گروه استرونتیوم یک گروه جاسوسی قدیمی وابسته به اداره اطلاعات نیروهای مسلح دولت روسیه است که تا کنون حملات گسترده ای را علیه دولت ها ، دانشگاه ها ، کمپانی های مالی و سازمان های حقوق بشر در سطح جهان انجام داده است. اکثر حملات این گروه از روش های مشابه نظیر فیشینگ نیزه ای، اسپری کردن پسورد، هک دیوایس های متصل به اینترنت با کدهای مخرب و به کارگیری بدافزارهای کد باز یا اختصاصی بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال