تلاش هکرهای وابسته به روسیه برای سرقت تحقیقات مربوط به واکسن کرونا

به دنبال تلاش هکرها برای سرقت تحقیقات مربوط به واکسن کرونا، سرویسهای اطلاعاتی ایالات متحده، بریتانیا و کانادا مدعی شدند که این هکرها به کشور روسیه وابسته هستند و تلاش دارند تا تحقیقات واکسن کووید ۱۹ را به سرقت ببرند. پیش از آن آژانس امنیت ملی آمریکا NSA از حمله گروه هکر به سازمان های […]

به دنبال تلاش هکرها برای سرقت تحقیقات مربوط به واکسن کرونا، سرویسهای اطلاعاتی ایالات متحده، بریتانیا و کانادا مدعی شدند که این هکرها به کشور روسیه وابسته هستند و تلاش دارند تا تحقیقات واکسن کووید ۱۹ را به سرقت ببرند. پیش از آن آژانس امنیت ملی آمریکا NSA از حمله گروه هکر به سازمان های بهداشتی در این سه کشور خبر داد. همچنین اعلام کرده بود که این گروه به سرویس اطلاعاتی روسیه وابسته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، آژانس امنیت ملی آمریکا، مرکز امنیت سایبری بریتانیا و همچنین اداره امنیت ارتباطات کانادا در بیانیه مشترک اعلام کردند گروه هکر با اسامی APT29، Cozy Bear یا The Dukes تلاش داشتند تا اطلاعات مربوط به تحقیقات واکسن کرونا را به سرقت ببرند. این گروه با استفاده از بد افزار و حملات فیشینگ سازمان های بهداشت جهانی در این سه کشور را مورد هدف قرار داده بودند.

وزیر امور خارجه بریتانیا در بیانیه جدا اعلام کرده است این اقدام سرویس های اطلاعاتی روسیه کاملا غیر قانونی بوده که با بی ملاحظه گی برای رسیدن به اهداف خود خواهانه خود تلاش می‌کنند در حالیکه دیگران برای مبارزه با دنیاگیری ویروس کرونا می جنگند.

این گروه هکری در سال ۲۰۱۶ نیز حملات فیشینگ موفقیت آمیزی در کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون انجام داده بودند. اتهامات دیگری مانند حمله به کمیته ملی دموکرات آمریکا و اتاق‌های فکر سازمان‌های اعمال قانون و دیگر سازمان های این کشور به این گروه نسبت داده شده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال