موتور جستجوی روسی اطلاعات میلیون‌ها کاربر را به سرور های خود منتقل می کند

بزرگترین موتور جستجوی اینترنتی در روسیه به نام یاندکس با کار گذاشتن کد در اپلیکیشن های موبایل اطلاعات میلیون‌ها کاربر را به سرورهای خود در روسیه منتقل می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یاندکس بزرگترین موتور جستجو و شرکت اینترنتی در روسیه با انتقال داده های روی گوشی های موبایل آنها […]

بزرگترین موتور جستجوی اینترنتی در روسیه به نام یاندکس با کار گذاشتن کد در اپلیکیشن های موبایل اطلاعات میلیون‌ها کاربر را به سرورهای خود در روسیه منتقل می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یاندکس بزرگترین موتور جستجو و شرکت اینترنتی در روسیه با انتقال داده های روی گوشی های موبایل آنها را به سرورهای خود که در روسیه مستقر هستند منتقل می‌کند. برخی محققان احتمال می دهند این اطلاعات توسط کرملین دریافت شده باشد و از آن برای ردیابی استفاده کنند.

 این موضوع برای اولین بار توسط ادواردز از سازمان Me2B Alliance کشف شد. سپس ۴ متخصص به طور جداگانه در این مورد بررسی هایی را انجام دادند و این اطلاعات را تایید کردند. پس از آن نیز یاندکس در مورد دسترسی نرم‌افزار خود به اطلاعات دستگاه، شبکه و آدرس آی پی در گوشی ها را تایید کرده و عنوان کرد آنها را در فنلاند و روسیه ذخیره می کند.

 به گفته یاندکس اطلاعات ذخیره شده غیرشخصی و محدود است. یاندکس می گوید این اطلاعات نمی تواند برای شناسایی کاربر استفاده شود و این شرکت مطمئناً از این اطلاعات برای چنین کاری استفاده نخواهد کرد.

به گفته یاندکس درخواستهای دولتی همراه با پروژه‌های بسیار سختگیرانه همراه است. به طوری که درخواست های بدون پیش نیازهای حقوقی و قانونی رد خواهند شد. از طرفی در مورد این موضوع مهندس نرم افزار سابق اپل توضیح می دهد که در صورت قراری گیری این اطلاعات روی سرورهای روسیه این کشور می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را طبق قوانین محلی از یاند;s دریافت کند. نرم افزار توسعه داده شده در قالب کیت توسط این شرکت روسی به نام AppMetrica در اپلیکیشن های مختلف مانند بازی ها و پیام رسان استفاده می شود. تعداد برنامه هایی که با استفاده از این ابزار توسعه یافته شده و نصب شده است به صدها میلیون عدد می‌رسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال