تلاش روسیه برای ساخت نسل جدیدی از بزرگترین هواپیماهای دنیا

روسیه قصد دارد نسل جدید از هواپیماهای غول پیکر باری در جهان را تحت عنوان فیل بسازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان موسسه ایروهایروداینامیکس (TsAGI) روسیه ساخت نسل بعدی هواپیمای باری آنتونوف An-124 را با هدف بهبود چیدمان آیرودینامیک آغاز کردند. قرار است این هواپیماهای غول پیکر به عنوان دومین نسل […]

روسیه قصد دارد نسل جدید از هواپیماهای غول پیکر باری در جهان را تحت عنوان فیل بسازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان موسسه ایروهایروداینامیکس (TsAGI) روسیه ساخت نسل بعدی هواپیمای باری آنتونوف An-124 را با هدف بهبود چیدمان آیرودینامیک آغاز کردند. قرار است این هواپیماهای غول پیکر به عنوان دومین نسل هواپیماهای بزرگ باری جهان در روسیه ساخته شوند.

 طبق اعلامیه این موسسه تاکنون دو چرخه تحقیقاتی برای ساخت این هواپیما و بهبود آیرودینامیک در سرعت های پروازی مختلف انجام گرفته است. طبق نتایج به دست آمده نیز آنها با دستکاری طرح این هواپیما توانستند یک بدنه بزرگتر برای حمل بار بیشتر، پسار گیر کمتر در محل اتصال بال هواپیما و همچنین تغییراتی در طراحی انتهای بال ایجاد کنند. یکی از بهبود های انجام گرفته در نسل بعدی آنتونوف بهینه سازی محفظه موتور است که می توان در این هواپیما از موتورهای PD-35 استفاده کرد.

 این پژوهشگران اعلام کردند در نسل جدید این هواپیما امکان حمل حداکثر ۱۸۰ تن بار فراهم می شود در حالی که نسل اول این هواپیماها تنها قادر به حمل ۱۲۰ تن بار بوده است. همچنین آنها بهینه سازی هایی را در میزان مسافت پیمایشی انجام دادند به طوری که در نسل جدید این هواپیما ها امکان حرکت حدود ۷ هزار کیلومتر با حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت فراهم خواهد شد.

در حال حاضر تمرکز اصلی مهندسان روسی روی بهینه‌سازی‌های این هواپیما قرار دارد. زیرا آنها به دنبال طراحی بال هایی با قابلیت جداسازی و تعویض هستند. همچنین آنها می خواهند بدانند تا چه اندازه این تغییر می تواند روی کیفیت آیرودینامیک موثر باشد. الکساندر کروتوف محقق این موسسه می گوید هواپیما ی فیل قرار است در کاربردهای غیر نظامی مورد استفاده قرار بگیرد. با توجه به افزایش اندازه بدنه امکانات رنج پروازی بار بیشتر برای مشتریان فراهم می شود و با توجه به مزیت تعویض بخش انتهای بال کیفیت آیرودینامیک نیز بالاتر می‌رود. قرار است نسل جدید این هواپیما تا پایان سال به مراحل آزمایشی تونل بادی وارد شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال