تمرکز روسیه برای ارسال محموله‌های ایستگاه فضایی تنها در دو ساعت

روسیه قصد دارد با کمک پرواز های تک مداری و افزایش سرعت آنها، فرآیند تحویل محموله به سطح فضایی را از ساعت به ۲ ساعت کاهش دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان فضایی روسیه به نام روسکاسموس به دنبال سرعت تحویل محموله ها به ایستگاه فضایی بین المللی است. آژانس فضایی […]

روسیه قصد دارد با کمک پرواز های تک مداری و افزایش سرعت آنها، فرآیند تحویل محموله به سطح فضایی را از ساعت به ۲ ساعت کاهش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان فضایی روسیه به نام روسکاسموس به دنبال سرعت تحویل محموله ها به ایستگاه فضایی بین المللی است. آژانس فضایی روسیه با اجازه به فضاپیماهای باری پروگرس زمان ارسال پرتاب محموله به این ایستگاه را تا ۲ ساعت کاهش خواهد داد. طبق بیانیه‌ای که در وبسایت این سازمان فضایی منتشر شده است نشان می دهد حق اختراع یک پرواز محموله تک مداری نیز توسط شرکت فضای انرژیا Energia ثبت شده است.

به‌گفته روسکاسموس فرایند مربوط به صدور حق ثبت اختراع در یک پرواز باری پروگرس MS-17 در سال ۲۰۲۱ آغاز شد و آزمایش های بیشتر نیز در ژوئن 20۲۲ انجام خواهد گرفت. پرواز تک مداری نیز از سال ۲۰۲۳ اجرایی خواهد شد. آغاز این پروژه به موفقیت در تمام آزمایش ها و تایید مدار جدید بستگی دارد.

روسکاسموس پیش از این نیز سفر فضاپیماهای باری پروگرس و سایوز را در زمان‌بندی مداری تغییر داده بود. این آژانس فضایی برنامه پروازی ۴ مداری ۶ ساعت را در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ تدوین کرد. سپس در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ نیز پرواز دو مداری برای محموله ها و فضانوردان به حدود ۳ ساعت کاهش داده شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال