آزمایش راکت سایوز روسیه باعث جابجایی ایستگاه فضایی بین‌المللی شد

آزمایش راکت سایوز روسیه باعث شد ایستگاه فضایی بین‌المللی از محور اصلی خود جابجا شود. طولانی شدن زمان آزمایش باعث حرکت ایستگاه فضایی شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آژانس فضایی روسیه پس از انجام آزمایش مربوط به راکت اعلام کرد در این اتفاق فضانوردان ایستگاه در خطر جدی قرار نداشتند. البته […]

آزمایش راکت سایوز روسیه باعث شد ایستگاه فضایی بین‌المللی از محور اصلی خود جابجا شود. طولانی شدن زمان آزمایش باعث حرکت ایستگاه فضایی شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آژانس فضایی روسیه پس از انجام آزمایش مربوط به راکت اعلام کرد در این اتفاق فضانوردان ایستگاه در خطر جدی قرار نداشتند. البته پس از آن نیز مدت سی دقیقه طول کشید تا تیم ناسا و گروه روس کاسموس بتوانند مجددا ایستگاه فضایی را به حالت کنترل شده درآورند. پیش از این نیز در سال گذشته راکت دیگری با عث از کنترل خارج شدن ایستگاه فضایی شده بود. البته این راکت  اکنون تعویض شده و به زمین باز می گردد.

هنگامی که فضانورد نوویتسکی موتورهای سایوز را تست میکرد این حادثه رخ داد. این موتور پیش از این به ایستگاه فضایی متصل شده بود. به گفته سخنگوی ناسا دلیل اصلی ایجاد این حادثه نیز روشن ماندن بیش از حد موتور راکت در طول آزمایش بوده است. چند ماه گذشته نیز روشن شدن خودکار موتورهای ماژول ناوکا روسیه باعث ایجاد حادثه ای مشابه و چرخش 45 درجه ای ایستگاه فضایی بین المللی شده بود. روسیه در هفته های گذشته یک گروه فیلمبرداری را نیز به به ایستگاه فضایی فرستاده بود. حادثه اخیر نیز باعث جابجایی زمانبندی فیلمبرداری شد. ناسا پس از این موضوع اعلام کرد راکت مورد نظر در همان زمان برنامه ریزی شده برای بازگشت به زمین منتقل می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال