ویندوز 10 ممکن است مشغول استفاده مخفیفانه از حجم اینترنت شما باشد

اگر شما هم بعد از نصب کردن ویندوز 10 متوجه کم شدن حجم اینترنت خود شده اید مشکل از ارائه دهنده‌ی سرویس اینترنت نیست بلکه این ویندوز 10 است که در حال مصرف کردن حجم مصرفی شما می‌باشد. ویندوز 10 در تاریخ 29 جولای به طور رسمی توسط مایکروسافت منتشر شد و از آن روز […]

اگر شما هم بعد از نصب کردن ویندوز 10 متوجه کم شدن حجم اینترنت خود شده اید مشکل از ارائه دهنده‌ی سرویس اینترنت نیست بلکه این ویندوز 10 است که در حال مصرف کردن حجم مصرفی شما می‌باشد. ویندوز 10 در تاریخ 29 جولای به طور رسمی توسط مایکروسافت منتشر شد و از آن روز تعداد دانلود‌های این سیستم عامل بسیار بالا بوده است. به همین علت مایکروسافت باید چاره‌ای برای هجوم کاربران به ویندوز 10 می‌اندیشیده. مایکروسافت در به روز رسانی‌های ویندوز 10 شبیه سیستم تورنت عمل می‌کند.

مایکروسافت در جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل خود تغییراتی را در بخش به روز رسانی ویندوز انجام داده است. با این تغییرات شما به عنوان یک کاربر ویندوز می‌توانید از یک کاربر دیگر به روز رسانی‌های ویندوز را دریافت کنید و به سرو‌ر‌های مایکروسافت وصل نشوید. همین مسئله باعث می‌شود تا ویندوز مدام در حال چک کردن اطلاعات دیگر کاربران باشد.

هدف اصلی این ویژگی که به اختصار WUDO یا همان به روز رسانی بهینه شده‌ی ویندوز نام گرفته این است که کاربر در کمترین زمان ممکن و بدون هرگونه مشکلی بتواند به روز رسانی‌های مربوط به ویندوز 10 را انجام دهد. این سیستم دقیقا همانند تورنت عمل کرده و فایل‌های دانلودی را از کاربران دیگر ویندوز می‌گیرد. این قابلیت در اکثر نسخه‌های ویندوز به صورت پیش فرض فعال می‌باشد و شما برای این که بتوانید مدیریت بهتری بر روی حجم مصرفی اینترنت خود داشته باشید باید این ویژگی را غیر فعال کنید.

ویندوز 10 ممکن است مشغول استفاده مخفیفانه از حجم اینترنت شما باشد

برای غیر فعال کردن این ویژگی به منوی Settings در استارت رفته؛ سپس عبارت Update & Security را سرچ کنید. در کنار گزینه‌ی Windows Update بر روی Advanced Options کلیک کنید. پایین‌تر از گزینه‌ی Choose How Updates are Installed بر روی گزینه‌ی Choose how updates are delivered کلیک کرده و عبارت Updated from More than One Place را غیر فعال کنید.

طبیعتا با فعال بودن این ویژگی شما شاید بتوانید زودتر از دیگران به روز رسانی‌های منتشر شده را دریافت کنید اما آیا این قابلیت ارزش استفاده از حجم شما را دارد؟ شاید بهتر بود مایکروسافت از همان ابتدا این ویژگی را به صورت پیش فرض غیر فعال می‌کرد.