تصاویر نمونه اولین ماه نورد ناسا در حال انجام آزمایش منتشر شد

ناسا تصاویر جدیدی مربوط به ماهونورد وایپر منتشر کرده است که آن را در حال حرکت روی شیب نشان می دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهنورد وایپر متعلق به ناسا و کاوشگر محصول شرکت استروبوتیک توانسته اند آزمایشات دیگری را با موفقیت پشت سر بگذارند. این آزمایشات مربوط به توانایی این […]

ناسا تصاویر جدیدی مربوط به ماهونورد وایپر منتشر کرده است که آن را در حال حرکت روی شیب نشان می دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهنورد وایپر متعلق به ناسا و کاوشگر محصول شرکت استروبوتیک توانسته اند آزمایشات دیگری را با موفقیت پشت سر بگذارند. این آزمایشات مربوط به توانایی این ماه نورد در خارج شدن از کاوشگر گریفین و حرکت روی سطوح شیب دار ماه است. به گفته ناسا عملیات خروج از حیاتی ترین عملیات روی سطح ماه محسوب میشود.

آزمایش های انجام شده در مرکز پژوهش ایمز متعلق به ناسا بوده است. در این آزمایش ها از سیستم های وایپر در حداکثر ظرفیت مورد استفاده قرار گرفت. بدین ترتیب می‌توان از عملکرد ماه نورد در زمان ماموریت علمی در ماه به طور کامل مطمئن شد. مهندسان همچنین این ماهنورد به نام MGRU3 را روی سطح شیب دار حرکت دادند تا بتوانند نسبت به عملکرد آن در دو حالت عادی و غیرعادی اطلاعاتی بدست آورند.

رمپ های قمری و هندسه آنها به گونه ای طراحی شده که با توجه به سطح کوه در ماه بتواند عملکرد متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال در صورت سی دار بودن رمپ های اطراف فرودگر ممکن است ماه نورد قدرت کشش و لغزش خود را از دست بدهد و یا ممکن است شیب سطوح با یکدیگر متفاوت باشد. به همین دلیل نیاز است تا گروه عملیات به سرعت شرایط وایپر را تغییر دهند.

طبق اعلام ناسا در این تصاویر لحظه مهم مربوط به رابطه فیزیکی بین ماه نورد و فرودگر دیده میشود. از دیگر ویژگی مهم این آزمایش نرم افزاری بود که برای خروج وایپر و تغییر و کنترل اجزای ماه نورد و رمپ های فرودگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال