Samsung و Xiaomi به فکر حافظه های بسیار پرسرعت برای پرچمداران 2015

در حال حاضر با پیشرفت روز افزون کیفیت عکس ها و فیلمبرداری تلفنهای هوشمند (دوربین های چند ده مگاپیکسلی، فیلمبرداری 2K و 4K یا فیلمبرداری اسلوموشن با فریم ریتهایی در حد 480 فریم برثانیه و بالاتر) و همچنین استفاده از نمایشگرهایی با رزولوشن بالا، نیاز به حافظه های پر سرعت در همه جا احساس میشود. […]

در حال حاضر با پیشرفت روز افزون کیفیت عکس ها و فیلمبرداری تلفنهای هوشمند (دوربین های چند ده مگاپیکسلی، فیلمبرداری 2K و 4K یا فیلمبرداری اسلوموشن با فریم ریتهایی در حد 480 فریم برثانیه و بالاتر) و همچنین استفاده از نمایشگرهایی با رزولوشن بالا، نیاز به حافظه های پر سرعت در همه جا احساس میشود.

از این رو وبسایت کره ای etnews در گزارشی نوشته است که سامسونگ به فکر تولید حافظه های فوقالعاده پر سرعت UFS 2.0 است، تا از آنها در پرچمداران بعدی خود (به احتمال زیاد Galaxy S6) استفاده کند.

این حافظه ها سرعت انتقال اطلاعاتی معادل 1.2 گیگابایت بر ثانیه (پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه) داشته و از حافظه های eMMC فعلی 3 برابر سریعتر میباشند.

گفتنی است از نظر مصرف برق نیز حافظه های جدید، مصرفی معادل نصف حافظه های eMMC 5.0 خواهند داشت که از این نظر نیز نقطه قوتی برای این نوع حافظه ها به حساب می آید.

شرکت دیگری که در این زمینه شروع به فعالیت و تحقیق کرده است، شیائومی است که بنابر گفته ی این شرکت، تکنولوژی حافظه پر سرعت در مدلهای بعدی تلفن های هوشمند شیائومی استفاده خواهد شد.

البته هنوز مشخص نیست این شرکت چه خواهد کرد و از تولیدات کدام شرکت استفاده خواهد کرد، اما احتمال میرود سامسونگ به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان حافظه های NAND، با تولید انبوه حافظه هایی غیر از SD و MicroSD و برپایه ی تکنولوژی UFS بتواند یک استاندارد جدید را پایه گذاری کرده و آن را به جای حافظه های MicroSD فعلی رواج دهد.

گفتنی است اوایل امثال نیز توشیبا اعلام کرده بود با همکاری کوالکام قصد دارد تا در طول سال 2014 تلفنها یا تبلت های رده بالایی را با حافظه های UFS 2.0 وارد بازار کنند و چیپست اسنپدراگون 805 از این حافظه ها پشتیبانی میکند، اما میدانیم که حداقل تاکنون خبری از چنین تلفن های هوشمندی نبوده است. (لینک خبر)

لینک کوتاه | منبع : phonearena

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال