نقد و بررسی گوشی سامسونگ A30

شرکت سامسونگ یکی از برندهایی است که در زمینه تولید لوازمات خانگی و گجت های هوشمند فعالیت دارد و تا به امروز محصولاتی بسیار با کیفیت و مناسب روانه بازار کرده است. محصولات این شرکت از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و تا به امروز توانسته اند توجه کاربران و خریداران بسیاری را در سراسر جهان […]

شرکت سامسونگ یکی از برندهایی است که در زمینه تولید لوازمات خانگی و گجت های هوشمند فعالیت دارد و تا به امروز محصولاتی بسیار با کیفیت و مناسب روانه بازار کرده است. محصولات این شرکت از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و تا به امروز توانسته اند توجه کاربران و خریداران بسیاری را در سراسر جهان جلب کنند. این شرکت در زمینه تولید گوشی های هوشمند نیز بسیار فعال بوده و توانسته است کاربران زیادی را به استفاده از محصولاتش جلب نماید. گوشی های هوشمند تولید شده توسط این شرکت از نظر کارایی و عملکرد به سه دسته بالارده، میان رده و پایین رده تقسیم می شوند. گوشی سامسونگ A30 یکی از محصولات میان رده و مقرون به صرفه این شرکت است که توسط این شرکت تولید و روانه بازار شده است. این محصول توسط شرکت سامسونگ در فوریه سال 2019 معرفی و روانه بازار شده است و می تواند نیازهای روزمره افراد را پاسخ گوید. البته شرکت سامسونگ این گوشی مقرون به صرفه را در مارس 2019 روانه بازار کرده است. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی دقیق این گوشی هوشمند بپردازیم تا کاربران بتوانند با اطلاعاتی کافی اقدام به خرید این دستگاه نمایند. در ادامه با نقد و بررسی گوشی سامسونگ A30 با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری صفحه نمایش گوشی سامسونگ A30

این دستگاه توسط شرکت سامسونگ به گونه ای مورد طراحی قرار گرفته است که از ابعاد بسیار مناسبی برخوردار است و کاربران هنگان استفاده از آن دچار خستگی نخواهند شد. این گوشی هوشمند دارای ابعاد 7.7×74.5×158.5 میلی متر است و وزنی در حدود 165 گرم را دارا می باشد. شرکت سامسونگ بسیار تلاش کرده است تا محصولی با کیفیت را روانه بازار نماید اما بسیار طبیعی است که دستگاه های مقرون به صرفه برای کاهش قیمت تمام شده ممکن است فاقد برخی از ویژگی ها باشند. در همین راستا شرکت سامسونگ برای ساخت فریم و بدنه این دستگاه از جنس پلاستیک استفاده کرده است. همچنین این شرکت برای پوشش صفحه نمایش این دستگاه از شیشه استفاده کرده است که از جنس Gorilla Glass 3 می باشد. لازم است کاربران در هنگام استفاده از این دستگاه آن را به کاور محافظ و همچنین محافظ صفحه نمایش تجهیز نمایند تا دستگاه دچار آسیب نگردد. در لبه سمت راست این دستگاه شاهد کلیدهای صدا و همچنین کلید پارو خواهید بود و در نمای پشت این دستگاه در لبه بالا سمت چپ دوربین های این گوشی هوشمند به چشم می خورند که نحوه چینش آنها به صورت عمودی است. همچنین شرکت سامسونگ جک 3.5 میلی متری صدا، بلندگوها و پورت USB Type C است دستگاه را در لبه پایین آن تعبیه کرده است. نمای روبروی این گوشی هوشمند همچون گوشی های بالارده طراحی شده است و در لبه بالای آن یک بریدگی به شکل U به چشم می خورد که محل قرارگیری دوربین سلفی آن است.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ A30

یکی از نقات قوت این گوشی هوشمند صفحه نمایش آن است. شرکت سامسونگ برای این دستگاه از یک صفحه نمایش 6.4 اینچ از نوع AMOLED استفاده کرده است که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و برای مشاهده فیلم و سریال با کیفیت بالا مناسب می باشد. این صفحه نمایش از رزولوشن 1080×2340 پیکسل برخوردار است و تراکم پیکسلی آن نیز در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می باشد که رقمی قابل توجه بوده و نشان از کیفیت بالای این صفحه نمایش دارد. نسبت تصویر در این صفحه نمایش 19.5:9 است و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را داراست. همچنین در لبه بالای این صفحه نمایش شاهد بریدگی به شکل U هستیم که شرکت سامسونگ نام آن را Infinity U نهاده است که محل قرارگیری دوربین سلفی می باشد. لازم به ذکر است که شرکت سامسونگ برای این صفحه نمایش قابلیت Always On Display را نیز در نظر گرفته است که امکان مشاهده تاریخ، ساعت و برخی از اعلانات را بدون روشن نمودن صفحه نمایش برای کاربران فراهم می کند.

دوربین گوشی سامسونگ A30

شرکت سامسونگ این گوشی هوشمند را به دوربینی دوگانه تجهیز کرده است. دوربین اصلی این دستگاه از سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع Wide برخوردار است که گشودگی دریچه دیافراگم آن F/1.7 بوده و فاصله کانونی آن نیز در حدود 16 میلی متر است. دوربین دوم این گوشی هوشمند نیز از نوع Ultrawide بوده و دارای سنسوری 5 مگاپیکسلی می باشد که از گشودگی دریچه دیافراگم F2.2 نیز برخوردار است. شرکت سامسونگ دوربین های این دستگاه را به فناوری هایی نظیر فوکوس خودکار، تشخیص چهره و عکاسی HDR تجهیز کرده است. کاربران با استفاده از دوربین این دستگاه می توانند اقدام به ثبت تصاویر به صورت پرتره نیز نمایند. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز از نوع Wide بوده و دارای سنسور 16 مگاپیکسلی می باشد. این دوربین از گشودگی دریچه دیافراگم F/2.2 برخوردار است و فاصله کانونی آن نیز در حدود 12 میلی متر است. کاربران با استفاده از دوربین های این دستگاه می توانند ویدیوهایی با کیفیت Full HD و سرعت حداکثر 30 فریم در ثاینه ضبط نمایند.

سخت افزار گوشی سامسونگ A30

شرکت سامسونگ در ساخت این دستگاه از پردازنده Exynos 7904 به عنوان قلب تپنده آن استفاده کرده است. این پردازنده که از لیتوگرافی 14 نانومتری برخوردار است دارای 8 هسته مرکزی بوده که 6 هسته آن از نوع Cortex A53 می باشند و از فرکانس پردازشی 1.6 گیگاهرتز برخوردار هستند و 2 هسته دیگر نیز از نوع Cortex A73 بوده و دارای فرکانس پردازشی در حدود 1.8 گیگاهرتز می باشند. همچنین این گوشی دارای پردازنده گرافیکی خوبی است که وظیفه تحلیل پردازش های گرافیکی این دستگاه را برعهده دارد. این پردازنده از نوع Mali G71 MP2 بوده و از قدرت مطلوبی برخوردار است. همچنین این دستگاه به رم با ظرفیت 4 گیگابایت نیز تجهیز شده است که می تواند در کنار پردازنده بهینه این دستگاه عملکردی مطلوب داشته باشد. شرکت سامسونگ این گوشی هوشمند را نیز به نسخه 9 سیستم عامل اندروید تجهیز کرده است و رابط کاربری One UI را برای آن در نظر گرفته است.

جمع بندی

در مجموع می توان این محصول شرکت سامسونگ را دستگاهی مقرون به صرفه و مناسب برای افرادی دانست که چندان تمایلی به صرف هزینه های زیاد برای خرید گوشی هوشمند ندارند. این گوشی هوشمنر از کیفیت مطلوبی برخوردار است و بخصوص صفحه نمایشی بسیار با کیفیت دارد که امکان مشاهده فیلم را برای کاربران خود فراهم می کند. کاربران با استفاده از این گوشی به راحتی می توانند فعالیت های روزمره خود را مدیریت نمایند. در کل قیمت گوشی سامسونگ A30 برای کسانی مناسب است که می خواهند با هزینه کم، صاحب یک گوشی با امکانات مناسب شوند. اگر به این گوشی موبایل علاقه مند شدید، می‌توانید قیمت و مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A30 را در سایت ایمالز مشاهده کنید.