سامسونگ توسعه تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ با چهار هسته قدرتمند Cortex-X را آغاز می کند

گزارش جدید نشان می‌دهد به جای انتظار برای معرفی اگزینوس ۲۴۰۰ به عنوان تراشه پرچمدار بعدی سامسونگ باید منتظر نسل بعدی آن باشیم. زیرا اکنون تامسون روی توسعه چیپ جدید با نام اگزینوس ۲۵۰۰ کار میکند این چیپ اکنون در بخش Dream Team قرار داشته و آزمایش های مختلف روی آن در حال انجام است. […]

گزارش جدید نشان می‌دهد به جای انتظار برای معرفی اگزینوس ۲۴۰۰ به عنوان تراشه پرچمدار بعدی سامسونگ باید منتظر نسل بعدی آن باشیم. زیرا اکنون تامسون روی توسعه چیپ جدید با نام اگزینوس ۲۵۰۰ کار میکند این چیپ اکنون در بخش Dream Team قرار داشته و آزمایش های مختلف روی آن در حال انجام است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از منابع دنیای فناوری با نام OreXda در توییتر شایعه را منتشر کرده که طبق آن سامسونگ در حال ساخت اگزینوس ۲۵۰۰ متشکل از چهار هسته‌ای قدرتمند Cortex-X است.

این منبع اعلام کرد سامسونگ در ساخت این تراشه از چهار هسته Cortex-X5 استفاده می کند. همچنین طبع این اطلاعات فرکانس یکی از این هسته ها در محدوده ۳.۲ تا ۳.۳ گیگاهرتز قرار دارد. سه هسته دیگر آن نیز فرکانس ۲.۳ الی ۲.۵ گیگاهرتز خواهند داشت. علاوه بر آن دو هسته Cortex-A730 و ۴ هسته از نوع Cortex-A520 درون آن استفاده خواهد شد. تاکنون هیچ کدام از این هسته ها توسط آرم تایید و معرفی نشده اند.

سامسونگ قصد دارد با استفاده از تراشه جدید چیپ های اگزینوس را به گونه ای برای بار دیگر احیا کند. به همین دلیل با استفاده از یک تراشه قدرتمند قصد دارد به نوعی اگزینوس را بسازد که کاربران در هنگام استفاده متوجه تفاوت عملکرد این چیپ و چیپ های کوالکام نشوند. البته این غول کره ای نه تنها به قدرت پردازشی بالا، به مصرف انرژی و مدیریت گرما نیز باید توجه کند. احتمال دارد اگزینوس ۲۵۰۰ در گوشی های گلکسی S25 مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال