سامسونگ یک صفحه نمایش 5.5 اینچی 4K مخصوص واقعیت مجازی در گوشی‌های هوشمند می‌سازد

احتمالا به یاد دارید که تا همین چند سال پیش نمایشگرهای گوشی‌های‌هوشمند از رزولوشن 720p به رزولوشن 1080p بهبود یافتند و چنین رزولوشنی برای خواندن متن‌ها و دیدن تصاویر کافی بودند. در آن زمان به نظر می‌رسید دیگر نیازی به رزولوشن‌های بالاتر برای نمایشگرهای کوچک تلفن‌های‌هوشمند نیست؛ اما کسی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی هدست‌های […]

احتمالا به یاد دارید که تا همین چند سال پیش نمایشگرهای گوشی‌های‌هوشمند از رزولوشن 720p به رزولوشن 1080p بهبود یافتند و چنین رزولوشنی برای خواندن متن‌ها و دیدن تصاویر کافی بودند. در آن زمان به نظر می‌رسید دیگر نیازی به رزولوشن‌های بالاتر برای نمایشگرهای کوچک تلفن‌های‌هوشمند نیست؛ اما کسی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی هدست‌های واقعیت مجازی راه خود را درون گوشی‌های‌هوشمند باز کرده و نیاز به رزولوشن‌های بسیار بالاتر به شکل محسوسی احساس شود.

از زمان معرفی واقعیت مجازی برای گوشی‌های‌هوشمند و البته معرفی پلتفرم Daydream گوگل برای گوشی‌های‌هوشمند اندرویدی، بیشتر سازندگان سعی می‌کنند تا نمایشگرهای 4K را که تراکم پیکسلی‌شان از 800 پیکسل در اینچ هم می‌گذرد، برای گوشی‌های‌هوشمند خود تولید کنند؛ حتی تلویزیون‌های‌هوشمند نیز چنین رزولوشنی دارند و دیگر کمتر شرکتی به فکر به کارگیری رزولوشن‌های پایین‌تر از 4K‌ حداقل برای پرچم‌دارانش است.

حال سامسونگ هم به خوبی نیاز تکنولوژی را درک می‌کند چراکه در جدیدترین اقدام خود و در رویدادی که در شهر سن‌فرانسیسکو آمریکا برگزار شده، نمایشگری 5.5 اینچی AMOLED با رزولوشن 4K را معرفی کرده که به زودی باید آن را در گوشی‌های‌هوشمند این شرکت که برای واقعیت مجازی ساخته می‌شوند، ببینیم. شدت روشنایی این نمایشگر 300nit بوده و 97 درصد هم گسترده‌ی رنگ دارد.

اگر تاکنون از واقعیت مجازی در گوشی‌های‌هوشمند استفاده کرده باشید، متوجه رزولوشن نه‌چندان جالب آن شده‌اید. نمایشگر هدست‌های کنونی با توجه به گوشی‌های مورد استفاده، دارای رزولوشن محدودی بوده و حتی گلکسی اس 7 سامسونگ و یا گلکسی نوت 5 هم که دارای رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل هستند هم تجربه‌ی جالبی از واقعیت مجازی را نمی‌توانند ارائه کنند. بنابراین باتوجه به روی کار آمدن نمایشگرهای 4K در گوشی‌های‌هوشمند و پلتفرم واقعیت مجازی Daydream گوگل در اندروید N، شاید زودتر از آن‌چه که فکرش را می‌کردیم، واقعیت مجازی بتواند وارد زندگی روزمره‌ی ما شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال