سامسونگ وجود رخنه امنیتی و سرقت اطلاعات کاربران را تایید کرد

سامسونگ طی بیانیه ای اعلام کرد در یک حادثه امنیتی در ماه ژوئیه اطلاعات کاربران مانند نام، تاریخ تولد و اطلاعات تماس و همچنین داده های مربوط به ثبت سفارش کاربران به سرقت رفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در بیانیه سامسونگ آمده است سیستم های این شرکت در آمریکا دچار […]

سامسونگ طی بیانیه ای اعلام کرد در یک حادثه امنیتی در ماه ژوئیه اطلاعات کاربران مانند نام، تاریخ تولد و اطلاعات تماس و همچنین داده های مربوط به ثبت سفارش کاربران به سرقت رفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در بیانیه سامسونگ آمده است سیستم های این شرکت در آمریکا دچار مشکل امنیتی شد و اطلاعات کاربران به سرقت رفت. این شرکت در تاریخ ۴ اوت از این رخنه امنیتی مطلع شد. البته این غول فناوری کره ای مدعی است تمامی اطلاعات کاربران به سرقت نرفته است و نیاز به تغییر گذرواژه یا اقدامات امنیتی از سوی کاربران نیست. اما باید نسبت به فعالیت های غیرمعمول در اکانت خود هشیار بود و خطراتی مانند ایمیل های فیشینگ و کلاهبرداری را در نظر گرفت.

به گفته سامسونگ این شرکت طی همکاری با یک شرکت امنیتی بزرگ در حال بررسی این موضوع است. همچنین به تمامی کاربرانی که در این حمله تحت تاثیر قرار گرفتند طی ایمیلی اطلاع رسانی شد. سامسونگ در مورد تعهد خود در خصوص امنیت مشتریان می گوید: تعهد ما در حفظ امنیت و حریم خصوصی مشتریان ادامه خواهد داشت. تلاش داریم تا توسعه و پیاده سازی گام های بعدی امنیت هر چه بیشتر ادامه یابد.

با وجود تاکید سامسونگ بر عدم انتشار شماره های امنیتی خاص مشتریان اما همین اطلاعات در اختیار هکرها میتواند در حملات مهندسی اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرد. سامسونگ پیش از این توسط گروه هکری $Lapsus مورد حمله سایبری قرار گرفته بود که در این حمله هکرها توانسته بودند بخشی از اطلاعات داخلی و کد منبع دستگاههای گلکسی را به سرقت ببرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال