با شکست اینتل سامسونگ به بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده چیپست در دنیا تبدیل می‎شود

اینتل ممکن است در سه‎ماهه‎ی جاری میلادی سلطنت خود را از دست دهد. این شرکت اکثریت بهترین پردازنده‎های کامپیوترهای شخصی را در اختیار ما قرار داده و از سال 1993 بزرگترین شرکت تولیدکننده‎ی چیپ در دنیا بوده است، زمانی که آن‎ها اولین پردازنده‎ی پنتیوم خود را برای بازار کامپیوترهای شخصی عرضه کردند. گرچه، 24 سال حکومت به […]

اینتل ممکن است در سه‎ماهه‎ی جاری میلادی سلطنت خود را از دست دهد. این شرکت اکثریت بهترین پردازنده‎های کامپیوترهای شخصی را در اختیار ما قرار داده و از سال 1993 بزرگترین شرکت تولیدکننده‎ی چیپ در دنیا بوده است، زمانی که آن‎ها اولین پردازنده‎ی پنتیوم خود را برای بازار کامپیوترهای شخصی عرضه کردند. گرچه، 24 سال حکومت به عنوان برترین شرکت چیپ‎ساز در دنیا ممکن است به پایان رسید.

اگر این صنعت مسیر فعلی خود را در طول چند ماه آینده ادامه دهد، سامسونگ تاج و تخت سلطنت را از اینتل گرفته و به بزرگترین شرکت‎ تولید‎کننده‎ی چیپ در دنیا تبدیل می‎شود. این غول دنیای فناوری کره‎جنوبی به لطف بخش تولید مموری خود موفق به کسب این عنوان می‎شود، چون افزایش قیمت و تقاضا برای چیپ‎های مموری باعث افزایش سودبخشی و میزان فروش سامسونگ شده است.

تقریبا تقصیر مصرف‎کنندگان چینی است که قیمت‎ مموری‎ها سر به آسمان می‎گذارد. کاربران چینی روز به روز خواهان دستگاه‎های رده‎بالای بیشتری هستند و در نتیجه میزان تقاضا برای قطعات مموری در شرکت‎هایی که به تولید این دستگاه‎ها مشغول هستند، بالا می‎رود. سامسونگ از طریق چیپ‎های مموری فلش DRAM و NAND خود یقینا از این افزایش تقاضا درآمدزایی می‎کند که انتظار می‎رود به ترتیب قیمت آن‎ها 39 و 25 درصد افزایش یابد.

بیل مک‎کلین، رییس شرکت تحقیقاتی آمریکایی IC Insights گفته است “اگر قیمت فعلی بازار مموری در سه‎ماهه‎ی دوم سال حفظ یا افزایش یابد و امسال به تعادل برسد، سامسونگ ممکن است جایگاه اول را به خود اختصاص داده و اینتل را کنار بزند که از سال 1993 عنوان برترین چیپ‎ساز دنیا را برعهده داشته است.”

شرکت مک‎کلین پیش‎بینی کرده است که فروش چیپ‎های اینتل در سه‎ماهه‎ی فعلی سال به 14.4 میلیارد دلار برسد، در حالی‎که این رقم برای سامسونگ در همین بازه‎ی زمانی به 14.6 میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه سامسونگ به نسبت سال گذشته با یک افزایش 4.1 درصدی در فروش محصولات مموری خود روبرو می‎شود.

مک‎کلین در ادامه‎ی صحبت‎های خود افزوده است “اگر به این مهم دست یافته شود، یک موفقیت بسیار بزرگ برای نه تنها سامسونگ، بلکه به خصوص برای تمامی دیگر شرکت‎های تولید‎کننده‎ی محصولات نیمه‎هادی خواهد بود که سال‎ها سعی کرده‎اند جایگاه اینتل را به عنوان بزرگترین تامین‎کننده‎ی چیپ در دنیا بگیرند.”

شرکت IC Insights هم‎چنین اظهار داشته است که اگر قیمت‎ مموری‎ها در نیمه‎ی دوم سال 2017 افت پیدا نکند، سامسونگ هم‎چنین ممکن است در طول تمامی مدت سال میزان فروش بیشتری از اینتل داشته باشد. در حال حاضر، هر دو شرکت انتظار می‎رود در سال 2017 از فروش نیمه‎هادی‎ها موفق به 60 میلیارد دلار درآمدزایی شوند.

یک شرکت تحقیقاتی دیگر یعنی Nomura Securities، هم‎چنین در رابطه با وضعیت فعلی بازار مموری‎ها اظهارنظر کرده است و پیش‎بینی می‎کند سامسونگ در سه‎ماهه‎ی دوم سال 2017، رکورد جدیدی برای درآمدزایی خود ثبت کند که این امر به لطف افزایش میزان تقاضا برای مموری و عرضه‎ی گوشی‎های Galaxy S8 و +S8 است.

چونگ چانگ وون، مدیر مرکز تحقیقاتی Nomura Securities گفته است “میزان تقاضای جهانی برای چیپ‎های مموری فعلا ادامه خواهد یافت. سامسونگ پیش‎بینی می‎کند که 13.5 تریلیون وون کره‎جنوبی (12 میلیارد دلار) سود عملکردی به دست آورد و بخش تولید چیپ آن انتظار می‎رود در سه‎ماهه‎ی دوم سال 7.4 تریلیون وون (6.5 میلیارد دلار) درآمد با خود به همراه داشته باشد”.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال