جزئیات بیشتر از قابلیت‌های امنیتی گلکسی نوت 7 سامسونگ منتشر شد

دیگر کمتر کسی را می‌توان در دنیای تکنولوژی پیدا کرد که از مشخصات گلکسی نوت 7 اطلاعی نداشته و سیستم امنیتی فبلت جدید سامسونگ را نشناخته باشد. سامسونگ ویدئوی جدیدی را مرتبط به سیستم امنیتی گلکسی نوت 7 منتشر کرده که نشان می‌دهد این فبلت دوست‌داشتنی تا چه حد امن بوده و دارای چه ویژگی‌هایی […]

دیگر کمتر کسی را می‌توان در دنیای تکنولوژی پیدا کرد که از مشخصات گلکسی نوت 7 اطلاعی نداشته و سیستم امنیتی فبلت جدید سامسونگ را نشناخته باشد. سامسونگ ویدئوی جدیدی را مرتبط به سیستم امنیتی گلکسی نوت 7 منتشر کرده که نشان می‌دهد این فبلت دوست‌داشتنی تا چه حد امن بوده و دارای چه ویژگی‌هایی در این زمینه است. شاید بتوان گفت که سامسونگ در این زمینه رویه‌ای درست را پیش گرفته چراکه دیگر گوشی‌های‌هوشمند امروزی تنها برای پیغام‌دادن و یا برقراری تماس مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و بسیاری از خریدهای اینترنتی از طریق سرویس‌هایی نظیر Samsung Pay صورت می‌گیرد.

امنیت یکی از بخش‌هایی است که گلکسی نوت 7 خیلی بهتر از رقبای خود و حتی سری‌های قبلی می‌درخشد. سامسونگ از نرم‌افزار امنیتی Knox 2.7 در این گوشی استفاده کرده و از حسگر عنبیه‌ی چشم به جای حسگر اثر انگشت در این گوشی بهره برده است. تکنولوژی که سامسونگ در عنبیه‌ی چشم قرار داده کمی پیچیده به نظر می‌رسد اما استفاده از آن راحت بوده و به سریع‌ترین شکل ممکن صورت می‌گیرد هرچند برای فعال کردن و استفاده از حسکر عنبیه‌ی چشم گلکسی نوت 7 باید عینک‌ها را کنار زد و شاید تنها عیب این حسگر، همین مسئله باشد.

چیزی که حسگر عنبیه‌ی گلکسی نوت 7 را جالب‌تر کرده، موارد جالب استفاده از این حسگر فراتر از باز کردن قفل گوشی بوده است. برای مثال در صورتی که از مرورگر اختصاصی سامسونگ در گلکسی نوت 7 استفاده می‌کنید، با این حسگر به راحتی می‌توان بدون دانستن رمز عبور وارد برخی از سایت‌های اینترنتی شد. در گلکسی نوت 7 مکان جدیدی در گوشی تحت عنوان Secure Folder  تعبیه شده که به کاربر این امکان را می‌دهد تا فایل‌های شخصی خود را در این مکان قرار داده و تنها با چشم خود بتواند آن‌ها را مشاهده کند. بابردن فایل‌های شخصی به این بخش، می‌توان گفت که دیگر هیچ‌کس جز خودتان به این بخش دسترسی نخواهد داشت و به راحتی از اسناد و یا تصاویر و ویدئوهای شخصی خود بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توانید محافظت کند.

[aparat]http://www.aparat.com/v/V9C7v[/aparat]