سامسونگ تراشه جدیدی برای امنیت کارت های بانکی توسعه می دهد

واحد سامسونگ LSI تراشه جدیدی را برای کارت های اعتباری و بانکی توسعه داده که می تواند نسبت به نسخه قبلی خود با نام Biometric Card IC امکان محافظت از کارت های عابر در برابر استفاده های غیر مجاز را خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ طی ویدیویی کارکرد تراشه […]

واحد سامسونگ LSI تراشه جدیدی را برای کارت های اعتباری و بانکی توسعه داده که می تواند نسبت به نسخه قبلی خود با نام Biometric Card IC امکان محافظت از کارت های عابر در برابر استفاده های غیر مجاز را خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ طی ویدیویی کارکرد تراشه جدید خود را توضیح داده است. تراشه جدید امکان محافظت هرچه بیشتر از کارت کاربر را دارد.

تراشه جدید نوعی حسگر اثرانگشت محسوب میشود که می تواند ۳ اثر انگشت را در حافظه خود ثبت کند. در صورت ثبت این سه اثر انگشت داده های آن در بخشی با نام Secure Element ذخیره شده و امکان دستکاری آن نیز وجود ندارد. پس از آن در زمان پرداخت تنها کاربر باید انگشت خود را روی کارت قرار دهد. بدین ترتیب هویت او تایید شده و دیگر به رمز نیز نیاز نخواهد بود.

این تراشه امکان استفاده در تمامی کارت های عابر را دارد و می تواند بصورت بی سیم از دستگاه های کارت خوان انرژی خود را تامین کند. در واقع سامسونگ در این حسگر اثرانگشت سه فناوری Secure Element، احراز هویت و شناسایی اثر انگشت را با یکدیگر ترکیب کرده است.

طبق اعلام سامسونگ داده های مربوط به اثرانگشت تنها در این تراشه ذخیره شده و در جای دیگر مانند فروشگاه ها منتشر نخواهد شد. همچنین به دلیل انجام تمامی پردازش ها درون این تراشه دیگر نیازی به انتقال اطلاعات نخواهد بود. با استفاده از این تراشه سواستفاده از کارت های بانکی به صفر می رسد. همچنین امکان استفاده از اثرانگشت های جعلی نیز برای آن وجود ندارد. افرادی که در به خاطر سپردن رمز کارت با مشکل مواجه هستند می توانند با استفاده از این کارت پرداخت های خود را ایمن تر و سریع تر انجام دهند. احتمالا سامسونگ به جای تولید کارت های بانکی تراشه خود را به دیگر شرکت ها مانند ویزا و مستر کارت میفروشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال