داک DeX سامسونگ گوشی Galaxy S8 را به یک ابزار بهره‎وری عالی تبدیل می‎کند

داک‎های مولتی‎مدیای سامسونگ به کاربران اجازه می‎داد تا یک نمایشگر بزرگ و لوازم‎جانبی را به دستگاه پرچم‎دار گلکسی خود وصل کنند، اما رابط‎کاربری اندروید در این قضیه عملکرد قابل قبولی نداشت. پس از یک وقفه‎ی طولانی، به داک‎های گلکسی با Samsung DeX عمر تازه‎ای بخشیده می‎شود. این داک همانند با توپ بازی هاکی و به […]

داک‎های مولتی‎مدیای سامسونگ به کاربران اجازه می‎داد تا یک نمایشگر بزرگ و لوازم‎جانبی را به دستگاه پرچم‎دار گلکسی خود وصل کنند، اما رابط‎کاربری اندروید در این قضیه عملکرد قابل قبولی نداشت. پس از یک وقفه‎ی طولانی، به داک‎های گلکسی با Samsung DeX عمر تازه‎ای بخشیده می‎شود.

این داک همانند با توپ بازی هاکی و به شکل معقولی پرتابل و جمع و جور است. در قسمت بالایی آن گوشی به صورت شیب قرار می‎گیرد. Dex یک پورت HDMI تمام اندازه، دو پورت یو‎اس‎بی 2.0 به همراه یک پورت یو‎اس‎بی C برای شارژ دارد. این داک به کاربر اجازه می‎دهد از قابلیت تایید هویت بیومتریک در S8 برای لاگین استفاده کند.

بخش نرم‎افزاری است که باعث ایجاد هیجان برای استفاده از این داک می‎شود. زمانی که آن را به گوشی Galaxy S8 خود وصل کنید یک اینترفیس دسکتاپ کاملا شخصی در اختیار شما، به جای رابط‎کاربری عریض شده‎ی اندروید، قرار می‎گیرد. امکان اجرای چندین اپلیکیشن در پنجره‎هایی با اندازه‎های قابل تغییر، همانند با یک کامپیوتر شخصی، وجود دارد.

سامسونگ با چندین شرکت همکاری داشته است تا تجربه‎ی نرم‎افزاری بهتری در اختیار کاربر قرار دهد. شرکت ادوبی اپلیکیشن لایت‎روم خود را لحاظ کرده است تا علاقه‎مندان بتوانند تصاویر با فرمت RAW را با استفاده از یک صفحه‎ی نمایش بزرگ و کیبورد/ موس، ویرایش کنند.

در اختیار کاربر یک نسخه‎ی مجازی از ویندوز نیز قرار داده می‎شود. یک اپلیکیشن ریموت دسکتاپ به علاقه‎مندان اجازه می‎دهد از بسته‎ی کامل آفیس و بهتر از همه آن‎‎ها می‎توانند از اپلیکیشن‎ها به صورت همزمان استفاده کنند. به عنوان مثال کاربر می‎تواند بدون نیاز به وقفه انداختن در کار خود به یک پیامک جواب دهد. هم‎چنین امکان پاسخ‎گویی به یک تماس تلفنی با برداشتن گوشی از داک و برگشتن به کار قبلی بدون دردسر وجود دارد، چون اپلیکیشن‎های دسکتاپی به همان نحوی که رها شده‎اند، باز خواهند بود.

بخش نرم‎افزاری داک DeX سامسونگ برای مانیتورهای فول اچ‎دی‎ (با نسبت تصویر 16:9) و استفاده از پورت HDMI بهینه شده است ولی در سایر رزولوشن‎ها نیز امکان استفاده از آن وجود دارد. Galaxy S8 از پورت DisplayPort به منظور ارسال ویدئو به داک استفاده می‎کند ولی ظاهرا خود داک از مانیتورهای DisplayPort پشتیبانی نمی‎کند.

جالب است بدانید که این داک برای خنک نگه‎داشتن گوشی در هنگام انجام کارهای سنگین، دارای یک فن است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال