با نمایشگر “Infinity Display” گوشی‎های S8 و +S8 سامسونگ آشنا شوید

برخلاف پرچم‎دارهای قبلی سری گلکسی اس سامسونگ، گوشی‎های S8 و +S8 نمایشگر بی‎همتایی دارند که اواسط اسفندماه مورد ثبت تجاری سامسونگ قرار گرفت. این نمایشگر که “Infinity Display” نامیده می‎شود قابلیت‎های نوآورانه‎ای در خود دارد که فراتر از بحث رزولوشن و اندازه قرار می‎گیرند. ابتدا بایستی اشاره کنیم که هر دو گوشی گلکسی S8 و […]

برخلاف پرچم‎دارهای قبلی سری گلکسی اس سامسونگ، گوشی‎های S8 و +S8 نمایشگر بی‎همتایی دارند که اواسط اسفندماه مورد ثبت تجاری سامسونگ قرار گرفت. این نمایشگر که “Infinity Display” نامیده می‎شود قابلیت‎های نوآورانه‎ای در خود دارد که فراتر از بحث رزولوشن و اندازه قرار می‎گیرند.

ابتدا بایستی اشاره کنیم که هر دو گوشی گلکسی S8 و +S8 دارای نمایشگری با رزولوشن QWHD+هستند (2960 در 1440 پیکسل با نسبت تصویر 18.5:9). مشابه با استاندارد Univisium که شرکت ال‎جی در گوشی G6 خود به کار گرفت ولی سامسونگ در نمایشگر خود بهبودهای دیگری نیز لحاظ کرده است.

پنل‎نمایش گوشی Galaxy S8 بیشتر از 80 درصد صفحه‎ی جلویی این گوشی را اشغال می‎کند تا به نسبت نمایشگر مدل قبلی گلکسی اس 7 به مقدار 18 درصد بزرگتر باشد.

سامسونگ موفق شده است تمامی دکمه‎ی زیر نمایشگر را حذف و داخل آن جا دهد تا یک تعامل بی‎نقص شکل گیرد. گرچه ترتیب دکمه‎های هوم، آخرین اپلیکیشن‎های و برگشت به عقب باز شده به همان شکل باقی‎ می‎ماند و حال می‎توان  این دکمه‎ها را با لمس نمایشگر فراخواند.

دکمه‎ی فیزیکی هوم که زمانی قابلیت شاخص سری گوشی‎های گلکسی S بود حالا زیر نمایشگر قرار گرفته است. این کلید طراحی خاصی دارد تا نمونه‎ای برای کلید فیزیکی معمولی به شمار آید، بنابراین انتظار داشته باشید نحوه‎ی عملکرد و پاسخ آن به فشار مشابه با دکمه‎ی حذف شده‎ی فیزیکی باشد.

علاوه بر این، کلیدهای برگشت به عقب و آخرین اپ‎های باز شده را می‎توان به رنگ‎های مختلف شخصی‎سازی کرد و بایستی عملکردی مشابه با کلیدهای نرم استاندارد داشته باشند. سامسونگ حتی موفق شده است حاشیه‎ی بالایی نمایشگر را کوچک کند تا اسکنر عنبیه چشم به دوربین استاندارد جلو و طیف کامل سنسورها ملحق شود.

نسبت تصویر عجیب Infinity Display به کاربران اجازه می‎دهد بخش بیشتری از نمایشگر را در اختیار گرفته و مشاهده کنند. به لطف نسبت تصویر 18.5:9، نمایشگر Galaxy S8 به کاربران اجازه می‎دهد تصاویر و فیدهای خبری بیشتری در شبکه‎های اجتماعی مشاهده کرده و هم‎چنین در یک ایمیل بتوانند متن بیشتری بخوانند.

علاوه بر این، این نمایشگر برای استفاده از قابلیت چند پنجره به خوبی بهینه شده است تا کاربران بتوانند با استفاده از کیبورد کامل گوشی قادر به نوشتن یک پیام متنی و در همان حین تماشای یک کلیپ در یوتیوب باشند.

قابلیت جدید Snap Window امکان انجام چند کار را بهتر می‎کند تا کاربران یک اپلیکیشن را به یک منطقه‎ی خاص در بالای صفحه سنجاق کنند و به استفاده از فضای زیر برای دیگر کارها ادامه دهند.

قابلیت جالب دیگری که کاربران گوشی گلکسی اس 8 از آن بهره می‎برند Gentle Notifications است که از قابلیت Edge Lightning استفاده می‎کند و یک پیام کوچک به جای نوتیفیکیشن‎های بزرگ ظاهر خواهد شد.

در پایان بایستی به استفاده از محافظ صفحه‎نمایش گوریلا گلس 5 اشاره کنیم که سامسونگ در هر دو پرچم‎دار جدید خود برای حفاظت بیشتر نمایشگر به کار گرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال