گوشی گلکسی A8 سامسونگ نسخه 2016 با نماشگر 5.7 اینچی رسماً معرفی شد

در طول چند ماه گذشته به اندازه‎ی کافی گوشی گلکسی A8 (2016)  سامسونگ موضوع دنیای شایعات بوده است. شاهد مجموعه‎ی کاملی از بنچمارک‎های اولیه، از جمله GFXBench و AnTuTu، و به دنبال آن رندرهایی با جزئیات کامل از این گوشی بوده‎ایم. گرچه، با تمامی این موارد، هنوز هم موارد مبهمی، نظیر اندازه‎ی نمایشگر این گوشی، […]

در طول چند ماه گذشته به اندازه‎ی کافی گوشی گلکسی A8 (2016)  سامسونگ موضوع دنیای شایعات بوده است. شاهد مجموعه‎ی کاملی از بنچمارک‎های اولیه، از جمله GFXBench و AnTuTu، و به دنبال آن رندرهایی با جزئیات کامل از این گوشی بوده‎ایم. گرچه، با تمامی این موارد، هنوز هم موارد مبهمی، نظیر اندازه‎ی نمایشگر این گوشی، وجود داشت.

امروز، سرانجام شاهد این بودیم که سامسونگ در کشور خود از گوشی گلکسی A8 نسخه‎ی 2016 رونمایی کند. از نظر طراحی، مدل امسال به طرز تعجب‎آوری مشابه با نسل قبلی خود است. و بخواهیم حقیقت را بگوییم، با توجه طراحی باریک و استفاده از یک بدنه‎ی یکپارچه‎ی فلزی این شباهت را بیشتر می‎توان نظیر یک امتیاز دانست. اندازه‎ی نمایشگر این گوشی 5.7 اینچ با دقت فول اچ‎دی و از نوع آمولد است. سایر مشخصات این گوشی شامل 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‎داخلی می‎شود. چیپست این گوشی در واقع از سری پرچم‎دار سال قبل سامسونگ یعنی اس 6 قرض گرفته شده است. گوشی گلکسی A8 (2016)  سامسونگ علاوه بر این‎که از یک طراحی و کیفیت ساخت مطمئن بهره می‎‎برد با داشتن چیپست اگزینوس 7420 و یک پردازنده‎ی هشت هسته‎ای، چهار هسته‎ی Cortex-A53 و چهار هسته‎ی Cortex-A57، که براساس فرآیند 14 نانومتری ساخته شده است، یک دستگاه قوی است.

در بخش دوربین، گلکسی A8 (2016) از یک دوربین 16 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو استفاده می‎کند. هنوز جزئیات بیشتری در مورد دوربین این گوشی منتشر نشده ولی به احتمال زیاد دوربین گلکسی اس 6 به کار گرفته شده است. در بخش نرم‎افزاری، این گوشی از همان ابتدا دارای سیستم‎عامل اندروید 6.0.1 و رابط کاربری جدید Grace سامسونگ است که شاهد رونمایی از آن به همراه گلکسی نوت 7 بودیم. قابلیت Always On Display نیز وجود دارد و دکمه‎ی هوم این گوشی دارای حسگر اثرانگشت سازگار با سرویس Samsung Pay است. در بحث باتری از سلولی با گنجایش 3300 میلی‎آمپر ساعت استفاده شده است.

همان‎طور که در بالا اشاره شد، گوشی Galaxy A8 (2016) در بازار کره‎جنوبی رونمایی شده است و هنوز اطلاعاتی مبنی بر ورود آن به بازار بین‎المللی وجود ندارد. قیمت گوشی Galaxy A8 (2016) در حدود 580 دلار آمریکا است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال