6 مشکل گلکسی S6 و گلکسی S6 اج سامسونگ و راه‌حل برطرف کردن آن‌ها

آخرین پرچم‌داران سری اس سامسونگ یعنی دو گوشی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج تغییرات عمده‌ای از نظر طراحی و کیفیت ساخت داشته و توانسته‌اند به عنوان بهترین گوشی‌ها در گروه خود تا کنون شناخته شوند. گذشته از این شیشه عالی و فلز به کار رفته در ساخت بدنه این گوشی وزن محصول […]

آخرین پرچم‌داران سری اس سامسونگ یعنی دو گوشی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج تغییرات عمده‌ای از نظر طراحی و کیفیت ساخت داشته و توانسته‌اند به عنوان بهترین گوشی‌ها در گروه خود تا کنون شناخته شوند. گذشته از این شیشه عالی و فلز به کار رفته در ساخت بدنه این گوشی وزن محصول زیبای سامسونگ را نیز تا حدودی کاهش داده و آن را کاربرپسندتر نموده است. رابط کاربری تاچ‌ویز نیز برای این گوشی به خوبی بهینه شده است و روان کار می‌کند. در مدل اج نیز لبه‌های منحنی به این ویژگی‌ها افزوده خواهد شد. این خصوصیات موجب شده است که برخی از ویژگی‌ها نظیر عدم گسترش حافظه دستگاه توسط کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی و باتری غیر قابل تعویض نادیده گرفته شود.

آخرین پرچمدار سری اس سامسونگ نیز همانند هر گوشی هوشمند دیگری بدون مشکل نیست. به همین دلیل ما در این مقاله سعی نموده‌ایم تا برخی از مشکلات گزارش شده از این محصول را به همراه راه‌حل آن‌ها بیان کنیم.

1. مشکلات اسکنر اثرانگشت

برخی از کاربران چنین گزارش داده‌اند که هنگام استفاده از اسکنر اثرانگشت با مشکلاتی برخورد نموده‌اند. تعدادی از این کاربران بیان کرده‌اند که اثرانگشت ذخیره‌شده توسط اسکنر اثرانگشت تشخیص داده نمی‌شود و برای باز کردن قفل صفحه باید از کلمه عبور استفاده شود. بعضی موفق به استفاده از این قابلیت شده بودند اما آن‌ها نیز به این نکته اشاره کرده بودند که هنگام گشودن قفل دستگاه با استفاده از اسکنر اثرانگشت، بلافاصله یکی از اپلیکیشن‌ها بدون هیچ‌گونه قابلیت تنظیم و یا تغییری و به‌صورت تصادفی توسط دستگاه اجرا می‌شود.

problems-fixes-galaxy-s6-4

 

راه‌حل‌های بالقوه:

به نظر می‌رسد که مشکل اسکنر اثرانگشت گوشی یک مشکل نرم‌افزاری است که با دریافت نسخه بعدی به‌روزرسانی برطرف خواهد شد اما چندین راه‌حل موقت نیز برای رفع آن وجود دارد. هرچند با توجه به مشکلاتی که اسکنر اثرانگشت این گوشی‌ها دارد توصیه می‌شود این قابلیت را تا زمان برطرف شدن کامل مشکلات آن غیرفعال نموده و برای قفل دستگاه خود از پین و یا پترن استفاده کنید.

حتماً در هنگام نصب اسکنر اثرانگشت از پشتیبان‌گیری رمز عبور مطمئن شوید. هنگامی که بازگشایی با استفاده از حسگر اثرانگشت با شکست مواجه شود این پسورد برای گشودن قفل دستگاه شما کافی خواهد بود. توجه داشته باشید که برای برخی از کاربران، قابلیت بکاپ پسورد به‌طورکلی شناسایی نشده، به همین دلیل توصیه می‌شود چندین مرتبه برای دستیابی به این هدف تلاش نمایید تا از طریق حساب کاربری گوگل اجازه ثبت‌نام را به دست آورید.

مواردی نیز وجود داشته است که کاربران حتی نتوانسته‌اند وارد حساب گوگل خود شوند. اگر چنین موردی برای شما نیز اتفاق افتاد توسط حساب سامسونگ خود وارد Samsung Find My Mobile شوید و گزینه Locate My Device را در منوی سمت چپ انتخاب نمایید. پس از انتخاب این گزینه منویی برای شما باز خواهد شد که باید گزینه “Unlock My Screen” را از آن انتخاب نموده و سپس بلافاصله اسکنر اثرانگشت را ریست نمایید.

مشکل باز شدن اپلیکیشن‌ها به صورت تصادفی پس از باز کردن قفل نیز ظاهراً در هنگام استفاده از برخی از لانچرها نظیر Nova Launcher Beta به وجود می‌آید. بنابراین توصیه می‌شود برای برطرف نمودن این مسئله رابط کاربری دستگاه خود را تاچ‌ویز قرار داده و مشکل را دوباره مورد بررسی قرار دهید.

 

 2. از بین رفتن تاگل‌ها در منوی ناتیفیکیشن

پس از دریافت آخرین نسخه به‌روزرسانی توسط این گوشی یکی از مشکلات اصلی آن از دست رفتن سوئیچ داده‌هایی بود که کاربران برای دسترسی سریع‌تر در نوار ناتیفیکیشن کشویی بالای نمایشگر (Quick Settings menu) قرار می‌دادند. راه‌های غیر رسمی زیادی برای حل این مشکل منتشر شد که تضمین شده نیز بودند.

problems-fixes-galaxy-s6-1

 

راه‌حل‌های بالقوه:

شرکت سامسونگ یک راه‌حل رسمی برای رفع این مشکل با عنوان QuickPanel Restore ارائه نموده که هم‌اکنون در دسترس کاربران برای دریافت می‌باشد و علاقه‌مندان به این منظور می‌توانند به فروشگاه اپلیکیشن سامسونگ (Samsung Apps) مراجعه کنند.

 

3. عمل نکردن چرخش اتوماتیک نمایشگر

تعدادی از کاربران این گوشی اظهار داشته بودند که قابلیت چرخش خودکار یا “auto-rotate” این گوشی عمل نمی‌کند. چنین به نظر می‌رسد که این مشکل بیشتر در مدل گلکسی اس 6 اج شایع است اما برخی کاربران گلکسی اس 6 نیز از این مسئله شکایت کرده بودند.

problems-fixes-galaxy-s6-3

 

راه‌حل‌های بالقوه:

این گروه از دارندگان گلکسی اس 6 و اس 6 اج چنین گفته‌اند که ظاهراً تنظیمات چرخش صفحه، خود به خود خاموش شده است. به نظر می‌رسد که مشکل مربوط به پیمایش شتاب‌سنج و سنسور G باشد. برای بررسی عملکرد صحیح این مسئله می‌توانید دستور #*0*#  را شماره‌گیری نموده و گزینه سنسور را برای بررسی انتخاب کنید.

دانلود اپلیکیشنی مانند GPS & Status Toolbox از پلی‌استور گوگل و کالیبره نمودن یا همان تنظیم مجددسنسور نیز به شما در رفع این مشکل کمک خواهد کرد. یک روش ساده‌لوحانه نیز ضربه زدن به قسمت میانی لبه گوشی است! اگرچه ممکن است خنده‌دار به نظر برسد اما این راه‌حل توانسته است مشکل برخی از کاربران را حل نماید. هرچند این کار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود زیرا موجب آسیب رسیدن به گوشی شما خواهد شد.

احتمالاٌ این امر نیز از یک مشکل نرم‌افزاری ناشی می‌شود که در این صورت پس از دریافت به‌روزرسانی بعدی برطرف خواهد شد. توجه داشته باشید که در بدترین حالت، یک “ریست فکتوری” یا تنظیم مجدد کارگشا بوده و مشکل را مرتفع خواهد کرد.

 

4. خاموش شدن روشنایی خودکار

شمار زیادی از کاربران گزارش از خاموش شدن قابلیت “auto-brightness” در این گوشی داده‌اند. آن‌ها اظهار داشته‌اند که حدوداً 20 یا 30 ثانیه پس از روشن کردن، تنظیم نور خودکار خودبه‌خود خاموش می‌شود.

problems-fixes-galaxy-s6-2

 

راه‌حل‌های بالقوه:

ممکن است این مشکل مربوط به نصب یک اپلیکیشن ناسازگار باشد. مخصوصاً اگر از یکی از اپلیکیشن‌های کتاب‌خوان‌های الکترونیکی روی گوشی خود استفاده می‌کنید حتماً پس از حذف آن، امتحان دوباره این مسئله را فراموش نکنید.

شاید این مشکل ناشی از فعال بودن حالت Car Mode باشد که در این صورت با غیرفعال نمودن و یا حذف آن مشکل شما رفع خواهد شد. بعضی از افراد نیز در برخورد با این مشکل اقدام به پاک کردن پارتیشن‌های حافظه کش خود نموده‌اند و بدین وسیله توانسته‌اند از شر آن خلاص شوند.

 

5. خطای “اقدام غیرمجاز”

برخی از کاربران گزارش کرده بودند که چند دقیقه پس از روشن نمودن گوشی خود با خطای “unauthorized action has been detected” (اقدام غیرمجاز تشخیص داده شده است ) مواجه می‌شوند. در حل این مسئله حتی “ریست فکتوری” نیز بیش‌تر از چندین ساعت نتوانسته است کارگشا باشد. چنین به نظر می‌رسد که این مشکل پس از دریافت آخرین نسخه به‌روزرسانی به وجود آمده است.

problems-fixes-galaxy-s6-5

 

راه‌حل‌های بالقوه:

یکی دیگر از مشکلات نرم‌افزاری که امیدواریم با دریافت نسخه بعدی به‌روزرسانی برطرف شود، این مسئله است. هرچند تیم پشتیبانی Samsung KNOX، وعده حل این مشکل با به‌روزرسانی بعدی را در پاسخ به تماس برخی از کاربران داده است اما برای حل فعلی آن با دانلود و نصب اپلیکیشنی نظیر “Package Disabler Pro” و سپس جستجوی گزینه “Security Log Agent” و غیرفعال نمودن آن، از دست این مشکل رهایی یابید. ظاهراً این راه‌حل مشکل اکثر کاربران را برطرف کرده است.

 

6. مشکلات اتصال

همانند هر گوشی جدید دیگری ممکن است در هنگام کار با مسائلی در خصوص اتصال Wi-Fi و بلوتوث این گوشی برخورد کرده باشید.

problems-fixes-galaxy-s6-6

 

راه‌حل‌های بالقوه:

*مسائل مربوط به Wi-Fi

گوشی و مودم خود را حداقل به مدت 10 ثانیه خاموش کرده و دوباره روشن نمایید. پس از انجام این کار مجدد برای برقراری اتصال تلاش نمایید.

با رفتن به منوی تنظیمات از غیرفعال بودن گزینه Power saving مطمئن شوید.

با استفاده از Wi-Fi Analyzer کانال‌های شلوغ را شناسایی و در صورت وجود گزینه بهتر از آن استفاده کنید.

با رفتن به تنظیمات Wi-Fi و انتخاب گزینه “Forget” اتصال خود را قطع کنید و مجدداً یک اتصال جدید برقرار نمایید.

از به‌روز بودن سیستم عامل مودم و همچنین نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

*مسائل مربوط به بلوتوث

دستگاه خود را با توجه به مطالبی که دفترچه راهنمای گوشی ذکر شده است دوباره تنظیم کنید و مطمئن شوید که تنظیمات حیاتی برای اتصال مشکلی ندارند. به قسمت تنظیمات بلوتوث گوشی رفته و از عدم نیاز هر یک از گزینه‌های موجود به تغییر اطمینان حاصل کنید. یکی دیگر از اقداماتی که انجام آن به شما توصیه می‌شود حذف تمام دستگاه‌هایی است که قبلاً با آن‌ها جفت شده‌اید و در حافظه گوشی قرار دارند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال